Skada: Ont framsida insida lår mot ljumsken

prahna

Aktiv medlem
Det började som molvärk i ljumsken nån gång i maj och har sedan dess kommit och gått. Ibland har det huggit som en kniv typ 10cm ned från höftbenet. Jag känner även viss smärta i lårmuskeln som fäster i knäet på insidan knäskålen. Någon som har ett tips? Ska boka tid på vårdcentralen imorgon men jag undrar vad det kommer gör för detta...

Spontant tror jag du har mer nytta av att boka tid hos en sjukgymnast direkt. Sen kan de mycket väl ha en sådan på vårdcentralen också.

Tja seninflammationer, bråck, höftledsartros, låsningar i ryggens kotor - finns många möjliga förklaringar - låt experterna lista ut vad som kan vara fel, här på happy kan du få många konstiga förklaringar ibland så mitt råd är att låta någon erfaren expert lista ut vad dina smärtor beror på.

Kollat, inte bråck. Har varit hos sjukis, fick svar ledmus av en en annan sa ej ledmus snarare inflammation...men det var 6mån sedan..

Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Prostatit.

Min prostata sitter inte på låret;)

Låter lite likt det jag hade med smärta ca 10 cm ner från höftbenet. Smärta när man lyfter benet.
Det som räddade mig var ett besök hos en massör(eller vad han nu kallade sig) som hade stor erfarenhet av idrottsskador. Han "leade" upp det och rätade upp mig samt gav mig stretchingövningar vilket gav snabb effekt. Det enda som grämer mig är att jag inte gick till honom tidigare då jag gick och hoppades att det skulle gå över av sig självt.

Stretchingövningarna var stå på ett knä med den andra foten i marken(typ utfallsposition) och tryck höften framåt med olika vinklar på benet som "ligger" bakåt.

Tillbaka
Topp