Skada vid cykelservice - vad kan jag kräva?
Fast varken jag eller Eddy skriver väl ut att vi tycker det är ok? :-) Klart det inte är. Men, som sagt flera gånger tidigare, shit happens. Även fast man blir så arg, så arg, och INTE accepterar att någon repat ens cykel. Jag tror att de flesta mekaniker (cykel och bil) är rätt obrydda över att kunden ska starta krig om de gör ett misstag, de jobbar nog på och gör så gott de kan och hinner. Lämnar man ifrån sig sin cykel behöver man förhålla sig till risken att något händer under service. Personligen har jag löst det genom att inte lämna ifrån mig cykeln, ska någon kapa gaffelröret en anings kort kan det lika gärna vara jag. Typ.Vet inte hur "felfria bilverkstäder" kom in i resonemanget men du har rätt i att det inte var så många som tyckte det var ok, bara två röster och jag kanske tolkade in för mycket i vad de skrev:
"Freddie: Jag är rädd att det tyvärr kan hända grejer när man jobbar med en cykel." "Eddy: Inte för att det är någon tröst, men i min värld är det mera regel än undantag att det är någon ny repa eller skav från verktyg som sluntit efter åtgärd på cykelbutik."
Jag spelar inte tuff, jag startar krig på riktigt om nån repar bil eller fincykel på service, jag lovar ;-) Om de inte tar ansvar alltså och det vet vi inte ännu.
Ja, hur kom bilverkstäderna in i tråden? :-)