skadat däck ultremo

supreeme

Aktiv medlem
skadat däck ultremo
Fick se att racern såg ut såhär idag, den har stått så i fem dagar och hållit luften så slangen är hel. Kan inte minnas att jag skulle ha kört på något, är däcken extremt känsliga eller är det något produktionsfel? Har gått 30 max 40 mil..

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    75.8 KB · Besök: 22
skadat däck ultremo
Ser ju ut som det slitits upp, en vass sten eller liknade kanske? Borde ju möjligen ha känts av?

Har fått en del jack i själva slitytan på mina däck.

Senast ändrad:
skadat däck ultremo
Jag tycker ju att det borde synas nåt på bromsytan på fälgen, är ju naturligtvis köpta på nätet, men det kanske är värt att maila dem iaf..

skadat däck ultremo
Enl mig är det vågat att köpa Schwalbe-(Ultremo-)däck i andra färger än svart, när Schwalbe själva skriver så här på sin hemsida

Colored rubber compounds are good, but black ones are better. For the very best performance in grip and durability choose the Ultremo ZX in black.

De har tidigare haft samma varnings-text för de årens Ultremo-modeller, såsom tex R.1
http://schwalbe.de/gbl/en/produkte/race/produkt/?ID_Produktgruppe=46&ID_Produkt=245

/Håkan

skadat däck ultremo
Mina vita ultremo r.1 följde med cykeln, lite svårt att undvika då.

Å andra sidan köpte jag Vittoria Corsa Evo CX med vit rand. :)

skadat däck ultremo
Ultremo ZX 25mm är riktigt bra, har kört på dem mycket och hårt. Hade även ett par av de beryktade Ultremo som bublade, klarade mig utan problem och körde lätt 450-500 mil på dem.

skadat däck ultremo
De kändes onekligen ganska styva när jag fick hem dem, plus att de ju var hopvikta (fick ligga ett bra tag innan de började anta en rund form om jag säger så). Men när de blev monterade så verkade det mesta vara frid och fröjd fram tills igår. Jag mailade bikediscount men kanske inte kan räkna med att få något nytt. Jag köpte de gröna då de var billigast, dumsnålt kanske? Var köper man conti 25orna billigast då?

skadat däck ultremo
rekrej skrev:
-------------------------------------------------------
> Ultremo ZX 25mm är riktigt bra, har kört på dem
> mycket och hårt.

Är själv lite sugen på Ultremo ZX som omväxling till Conti GP4000S.

Fast är de happykorrekta? Någon som råkar sitta på ett Tourtest där dessa är med?

skadat däck ultremo
Klart att de är Happykorrekta, de är ju det snabbaste däcket ute just nu ;)

Självkör jag mer eller mindre frivilligt på S-Works Turbo 23mm clincher just nu. De verkar ok men jag hade hellre haft ett par Ultremo :)

skadat däck ultremo
Jag kör Ultremo ZX 23mm och är iaf hittills mycket nöjd.

I Tour QTR 1-2012 (vilket tysknummer det är vet jag inte) kom de på andra plats efter Conti Attack/Force.

skadat däck ultremo
Köpte ett par ZX när jag var i Tyskland i vintras. Problemet är att jag cyklar så lite racer så att de gamla däcken som sitter på aldrig slits ut.

skadat däck ultremo
emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> I Tour QTR 1-2012 (vilket tysknummer det är vet
> jag inte) kom de på andra plats efter Conti
> Attack/Force.

Aha.

Fast GP4000S fick 1,0 i betyg för något år sedan, det låter ju lite svårslaget (om man nu kan jämföra tester över tid).

Jag trivs iofs bra med GP4000S, men tycker att de slits ganska fort. Det dröjer inte mer än något hundratal mil innan slitbanan i mitten börjar bli ganska tillplattad. Ultremo ZX kanske håller längre?

I så fall kan det vara värt att testa, även om de inte har fått 1,0 i Tour. :-)

skadat däck ultremo
Fan! I mitten av maj upptäckte jag en skada på mitt nästan nya däck (första inlägget). Fick då montera på det andra som egentligen var avsett till framhjul.. Nu har det gått ca 70-80 mil och har redan (även detta) börjat uppvisa en skada liknande det andra däcket. Kan de ha legat vikta jäkligt länge, eller är det bara så att jag lyckats köra på något vasst och däcksidorna är väldigt känsliga?
Är inte så sugen på att chansa och behålla däcket under Vättern?

Bilagor

• ultremo2.jpg
    ultremo2.jpg
    74.6 KB · Besök: 21
Tillbaka
Topp