Skäggförbud i proffsklungan!

Drosa

Aktiv medlem
Ni läste rätt. Förbud mot att bära skägg kommer att införas i proffsklungan åtminstone om man kör för sport vlaanderen allt enligt velonews.

"Im taking this measure for the elegance of cycling," säger sportdirektören Walter Planckaert.

"We are a cycling team with riders. Not motocross riders or rugby players. Snot and food leftovers in the beard of a rider in action, its nasty."

Ja, här har vi verkligen en man som tänker på det estetiska. Undrar om det är tillåtet med tre dagars skäggstubb när man tävlar?

Senast ändrad:
Äntligen en estetisk regel i cykelsporten som jag kan ställa mig bakom! Så räligt med skägg. Cary Grant är mitt mansideal. Det går att hitta bilder på honom med lite skägg, men de är ytterst få.

Nån borde kräva att de då inför en rad skägg-specifika motsvarande grenar, där skägg är ett krav och klasserna separerade efter skäggens aero-faktor. Klasser såsom tomte/fatbike-skägg och soul patch.
Annars är det orättvist! ;)

Estetiskt?

IMG_4095.JPG

En bättre regel vore om man förbjuder baseballkepsen och tvingar alla att använda den klassiska cykelkepsen vid alla prisceremonier och sponsortillfällen.

Lyssna, UCI!

geologen sa:
Äntligen en estetisk regel i cykelsporten som jag kan ställa mig bakom! Så räligt med skägg. Cary Grant är mitt mansideal. Det går att hitta bilder på honom med lite skägg, men de är ytterst få.
:-)

Googlade "Cary Grant beard" men hittade bara nåt fejkat låtsasskägg...
87987465897431.jpg

JTF sa:
geologen sa:

Karln hade väl högst troligt kass skäggväxt.

JTF sa:
geologen sa:

Orkar inte kolla om detta är korrekt, men det ser i alla fall inte lika "påritat" ut. https://i.pinimg.com/originals/3e/0b/bf/3e0bbf0a907ec49527d35b452bc0d236.jpg Ser inte heller ut att vara någon extremt kass skäggväxt.

Luthman Photography sa:
Det var väl på tiden! Nu kommer ingen få för sig att jag kör landsväg!

Skägg har man om man kan. Ser det mest ut som tussar med könshår kan man låta bli.
Nja, alla män som bär skägg nu för tiden har det för att de är eller vill framstå som de är projektledarkonsulter. Finns inga undantag.

Luthman Photography sa:
Det var väl på tiden! Nu kommer ingen få för sig att jag kör landsväg!

Skägg har man om man kan. Ser det mest ut som tussar med könshår kan man låta bli.
Ungefär som Anders Borg-hästsvans. Kan man ha en sån så måste man. Växer ögonbrynen flera cm långa får man inte klippa av dom, det ska sparas och borstas ut med vax. Det samma gäller naglar, har man kraftiga naglar som inte flisar sig ska dom sparas ut och skulpteras av precis samma orsak som skägg: det är snyggt, modernt och man får visa upp sin genetiska förmåga.

Edit: stavar som en kratta

Senast ändrad:
Drosa sa:
"We are a cycling team with riders. Not motocross riders or rugby players. Snot and food leftovers in the beard of a rider in action, its nasty."

Är motorcrossförare en grupp som är överrepresenterade angående skäggväxt mot övriga populationen?
Inom motorcyklism så skulle jag snarare associera Harley Davidson åkare som grupp där antalet personer med skägg överträffar genomsnittet mot övriga populationen.
Men det är inte så många som kör motocross med Harley Davidson...
Fast n+1 kan appliceras inom motoriserade tvåhjulingar också.

Är sport vlaanderen ett damlag? I så fall stöttar jag dem till 100%.

Skägg är ju obligatoriska i slutspel, så det borde väl gälla i Vueltan o VM för cyklister då.

Tillbaka
Topp