Skäggförbud i proffsklungan!

“Cycling isn’t a game, it’s a sport. Tough, hard and unpitying, and it requires great sacrifices. One plays football, or tennis, or hockey. One doesn’t play at cycling”

J-kla söderhipsters förstör för oss som har haft skägg i 20 år.
Men intressant drag av gammelfarbrorn.
Om man skulle starta ett cykelteam där det enbart är tillåtet att vara riktigt hårig och sunkig, Team Hobo
Eller vattenkammad sidbena och renrakad med en liten fläck-mustasch på överläppen.

Om jag själv fick driva ett proffslag så skulle jag förbjuda långa strumpor som är den vidrigaste styggelse som finns inom cykelsporten. Så grymt fult. Det är väl inte bollsparkare som är ute och trampar? Långa strumpor och aplurviga ben kan man hålla på gräsplanen. Och det var väl den där jäkla dopade amerikanen som började med skiten. Tack för det din jäkel!

Drosa sa:
Om jag själv fick driva ett proffslag så skulle jag förbjuda långa strumpor som är den vidrigaste styggelse som finns inom cykelsporten. Så grymt fult. Det är väl inte bollsparkare som är ute och trampar? Långa strumpor och aplurviga ben kan man hålla på gräsplanen. Och det var väl den där jäkla dopade amerikanen som började med skiten. Tack för det din jäkel!
+1 på den.

Drosa sa:

Väl talat! Det är så satans fult ?, speciellt svinhöga svarta! Ja menar det är bara ett par crocs som saknas så passar de in på vilken man som helst i övre medelåldern på valfri campingplats

tumblr_ls855rDiuf1qbxnpgo1_400.jpg

Asså föri helvete. Kan nån seriös cyklist ens föreställa sig hur Coppi, Merkcx, Mr Chrono, Gimondi lr han på Ventoux skulle se ut i skägg. Bara tanken får ju magen o vändas upp å ner. Inte en dag för sent att nån tar tag och styr upp den här skiten. Skägg borde rimligtvis ha högre straffvärde än EPO. Äckligt ju.

Allas frälsare Sagan kör ju både med orakade ben och ansikte.

I GT loppen har ju varenda kotte tredagars stubb. Inte många som hade gått igenom en morgon visitation på ett redigt svenskt regimente.

Skägg, inte skägg. Mustasch?

Det känns ganska förvirrat inom cykelvärlden idag. Vilsna själar som tröstlöst letar efter den bortflyende Goda smaken. Mitt förslag; UCI hyr in stilikonen Peter Jihde för att styra upp det hela.

me.I.am sa:
Skägg, inte skägg. Mustasch?

Det känns ganska förvirrat inom cykelvärlden idag. Vilsna själar som tröstlöst letar efter den bortflyende Goda smaken. Mitt förslag; UCI hyr in stilikonen Peter Jihde för att styra upp det hela.
Peter Jihde!? Snart föreslår väl någon Patrick "jag är så snygg att jag måste synas i rutan hela tiden" Ekwall också ...

Tillbaka
Topp