Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mats65 sa:Varför ingår sadel då?
De flesta som cyklar mycket har förmodligen en favoritsadel-modell vilket gör att den som följer med är det bara att kasta eller försöka sälja.
Sadeln från den nya cykeln flyttas till den gamla.Mats65 sa:Varför ingår sadel då?
De flesta som cyklar mycket har förmodligen en favoritsadel-modell vilket gör att den som följer med är det bara att kasta eller försöka sälja.
Appel sa:Man borde kunna skeppa med billiga plast plattisar kanske. Så att man kan cykla på cykeln hjälpligt ut ur affären...
Eller så tar man både en sadel och ett par pedaler från bra-att-ha högen och skruvar dit före försäljning.Rattnalle sa:Sadeln från den nya cykeln flyttas till den gamla.Mats65 sa:Varför ingår sadel då?
totte_169 sa:Varför följer inte pedaler med vid köp av begagnad cykel? Ber om ursäkt på förhand.
Hm, känns som du har en poäng. Möjligen kan man argumentera för att problemen är mindre absoluta vad gäller sadel. Att cykla på en cykel md Speedplay-pedaler om man har Look-klossar torde var om inte omöjligt så i alla fall väldigt riskfyllt. Att cykla på en cykel med en annan sadel än den typ man egentligen vill ha går ju att göra (i alla fall en stund). Men, nej, egentligen skulle det nog vara vettigare att sälja utan sadel.Mats65 sa:Varför ingår sadel då?
MP3-Sthlm sa:Appel sa:Man borde kunna skeppa med billiga plast plattisar kanske. Så att man kan cykla på cykeln hjälpligt ut ur affären...
En bra affär säljer ju också pedaler om man inte har egna.
Nub sa:(Är de dock med på bilden så ska de ju ingå, om inget annat nämns såklart)
Supersonic sa:Nub sa:(Är de dock med på bilden så ska de ju ingå, om inget annat nämns såklart)
Det håller jag inte med om.
Visst på billigare hojar där köparen inte förstår hur försäljningen går till så kan väl pedaler ingå.
Men på dyrare hojar runt 40-60.000 kr förväntar jag mig att köparen har koll på saker och vet att vare sig flaskställ, pedaler eller Garminfäste följer med en cykel när den säljs.
Men varför ska stolpe vara med? Finns ju olika preferenser där med, med droppperlängd, vikt mm. Kanske bäst att bestämma att det endast får säljas lösa ramar så alla kan plocka på det dom vill.Konsensus sa:Bättre att sälja cykel utan pedaler och sadel men med stolpe. Som kund kan man då välja att ta med sig sin sadel + pedaler, eller ta cykeln som den är och fixa till hemma. Eller så kan man när cykeln beställs kolla ut en sadel som passar både baken och plånboken.
I.o.f , men det blir tokigt att köpa en cykel utifrån den stolpe jag har liggandes hemmavid ;-DMP3-Sthlm sa:Men varför ska stolpe vara med? Finns ju olika preferenser där med, med droppperlängd, vikt mm. Kanske bäst att bestämma att det endast får säljas lösa ramar så alla kan plocka på det dom vill.Konsensus sa:Bättre att sälja cykel utan pedaler och sadel men med stolpe. Som kund kan man då välja att ta med sig sin sadel + pedaler, eller ta cykeln som den är och fixa till hemma. Eller så kan man när cykeln beställs kolla ut en sadel som passar både baken och plånboken.
Mina DuraAce-pedaler är väldigt fina efter flera år.Nub sa:Sen tror jag ärligt talat i och med det skick som pedaler brukar vara i efter man haft dem ett tag, så antar man att de har i princip noll i andra-hands värde, och cykeln ser ju mer sliten ut om det sitter ett par total-skavda pedaler på den.
Och mina plattisar har krokiga pedalaxlar.. slitaget varierar lite :-)Stumpy sa:Mina DuraAce-pedaler är väldigt fina efter flera år.Nub sa:Sen tror jag ärligt talat i och med det skick som pedaler brukar vara i efter man haft dem ett tag, så antar man att de har i princip noll i andra-hands värde, och cykeln ser ju mer sliten ut om det sitter ett par total-skavda pedaler på den.
me.I.am sa:Styre? Lite dumt att det följer med, dom flesta har ändå sina favoriter.
Distanscykling sa:Det är för att alla pedaler ändå är helt värdelösa!
Det vet jag inte, sånt är Göran mycket bättre på än mig. Men ja, själv skulle jag föredragit om de kunde slutat skicka med sadel också. Vissa saker blir ändå nästan aldrig rätt.Salabaladala sa:Distanscykling sa:Det är för att alla pedaler ändå är helt värdelösa!
Du kör med fötterna direkt mot marken?