Skandisloppet Pearl Izumi MTB

Loftberg

Aktiv medlem
Någon mer som körde? Ruskigt kul att få köra på hemmaplan, och CK UNI har gjort ett fenomenalt jobb med att lägga banan. Hittat alla roliga stigar och härligt slitiga backar som går att få ut längs Åsen. En del bitar jag inte ens visste fanns. Dessutom premiumföre i skogen. Underbart fint lopp!

Tyckte mig för övrigt skymta kameror och Happy-flaggor i stigningen innan Sunnerstagropen. Spännande!

Körde 28km. Fint arrangemang av klubben. Kul bana. Kräksjobbig bitvis. Jag är glad att jag pallade hela vägen. I några nedförsbackar var det löst och svårkört.

En av de roligaste mtb lopp jag kört. Bra variation av stig och övrigt, snabbt och hårt underlag. Två av två tummar upp.

Körde själv 51km idag (2.19) och körde även lvg igår 167km (4.34) så nu är benen rätt trötta.

Starkt med en dubbel, bra trampat! Jag körde också på 2.19, men kan inte riktigt stoltsera med några landsvägsmil från gårdagen.

Körde på 2:42 typ. 15min bättre än förra året, men så var de bättre före och väder i år. Inget snack om att det är en tuff bana, även om de faktiskt har gjort den lite lättare i år. Nästa år blir det 2:30 blankt ;-)

Riktigt trevligt lopp även om det lyckades vara motvind oavsett i vilken riktning man cyklade. ?

Bra variation och betydligt mer singeltrack än vad jag hade väntat mig.
Men mycket lösare underlag än på Lidingö förra helgen så det gällde att ha tungan i rätt mun när det svängde i botten av backarna, så ett lite grövre ramdäck hade nog inte skadat.

Skall redigera filmen från loppet ikväll så får vi se hur den blev.

Givet återbesök nästa år och då för att förbättra mina 2.18.

Körde på 2:26, en förbättring på cirka 40 min från förra året tack vare mer träning och bättre före :D Lite strul med startgrupperna bara, var svårt att hamna långt fram så jag fick starta med lugna gruppen!

Loftberg sa:
Tyckte mig för övrigt skymta kameror och Happy-flaggor i stigningen innan Sunnerstagropen. Spännande!

Visst var Happyride på plats och fotade. Så här glada blev vissa av att se oss :-)
skandis2016.jpg

2000 bilder tar dock en stund att ladda upp och behandlas. Förhoppningsvis dyker de upp i kväll annars får ni titta in i morgon bitti till morgonkaffet och visa alla arbetskamrater hur duktiga ni varit i helgen :-)

Loftberg sa:
AJ sa:
Loftberg sa:

Visst var Happyride på plats och fotade. Så här glada blev vissa av att se oss :-)
Kungligt. De glada ropen om öl gjorde Sunnerstabacken lättare att ta sig an också!

Körde också loppet :) Väntar med spänning på om man fastnade på bild :) Mvh 6077

Fantastiskt lopp. Otroligt hög andel stig för att vara ett långlopp. Härliga klättringar. Tyvärr startade jag alldeles för långt bak så det blev en del bök och bromsande första varvet. Andra flöt på bättre men då var jag trött :). Körde också lvg på lördagen. Två lopp, tre medaljer.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp