skärgårds-hoja på utö

jomper

Forumpappa
Forumvärd
skärgårds-hoja på utö
Funderar på att ta en tur till utö på vinst och förlust i slutet av veckan, ut på morgonen, hoja runt lite, bada lite o avsluta med mat o dryck vid gruvbryggan innan båten hem.

Det var en stund sen jag var ute men jag vet att det finns fina klippor vid rävstavik och på ålö.

Nån som är local eller iallafall har lite stigkoll där ute?

skärgårds-hoja på utö
Utö är fint, men dom har massor med livsfarliga fästingar där. Stigar har jag ingen koll på direkt men skjutfältet är jätteroligt att fara runt på om det inte är övning där. Iaf var det roligt med lånad leksakscross senast jag var där. Mysigt ställe fast jag har fått världens fästingnoja sedan senast. Fick tre fästingar bara sådär. Och jag försökte till och med undvika högt gräs och sånt samt hade långbyxor. En fästing måste ha krypit rakt genom strumpan för den satt på en tå.

skärgårds-hoja på utö
Jag är immun som tur är.
Uppvuxen i skärgården däromkring mer eller mindre och har inte haft en fästing på 15+ år trots att jag dessutom kört mtb i skogen sen tidigt 90-tal.

skärgårds-hoja på utö
Jag hatar Utö, likt de flesta av Försvarmaktens övningsområden man satt sin fot på. Känns som vanligt som att man slängt ut så mycket skit man orkat för att göra livet surt för stackars beväringar...

Dock måste jag erkänna att vår vecka som försökskaniner för FMV på Utö precis innan MUCK (augusti) var helt OK...sola-bada-kriga-äta-sova-sola-bada-kr...:D

/M

skärgårds-hoja på utö
Ring och kolla om det är övning innan. Dom brukar inte ha det under sommrarna tror jag (försöker att inte ha det). Sandstranden på skjutfältet gillar jag, men kanske inget man cyklar på. Som skrivits, mycket grusvägar och större stigar, men håller man ut mot vattnet så blir det väl lite klippor, har ingen aning om dom är cykelbara. Västra sidan tror jag inte att det är så klippigt på, man ska nog över ön till den mindre bebyggda sidan för att kunna cykla fritt utan vägar och hus. Men det är ju en trevlig tur även om det inte blir en bra cykeltur.

Tillbaka
Topp