skärmar eller inte skärmar - det är frågan...

Om man någonstans på sin pendlarväg riskerar att passera andra cyklister ska man ha ordentliga skärmar. Allt annat är rent ohyfs.

/Dag

Senast redigerad av en moderator:
Det är helt ok att inte ha skärmar om man inte tänker cykla i grupp anser jag. MEN ge fan i att svänga in precis framför mig om ni kör om, då får ni fan hålla ut en 20-30 meter så JAG slipper bli blöt.

Pata2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > geologen skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Detta verkar bara vara ett problem i
> > Hufvudstaden.
> > ...
>
> > Visst är det ett storstadsproblem, på
> > landsbyggden är ju glest mellan cyklisterna :)
>
> Som f-n, var ute på en 5-milsrunda idag jag
> mötte inte ens Jukka :)
> Fast förra veckan mötte jag en kille strax
> söder om Laxne.

Fast i går möte jag Jukka precis här(ifall någon undrade).

mte.png ht=500

Skärmar hade han också.

Freddesvanstrom
CITAT
Tycker det är en tråkig underton många ggr här såfort man inte är 100% cyklist-korrekt
Slut CITAT.

De som har kass underton och är nitiska 100% cykel korrekt är egenligen bara smygbilister eller helbilister som har köpt cykel för de vill vara hot på klimatmarknaden, eller för att skryta på jobbet om hur sportiga dem är. Dessutom har de datorhjärna!
Billistens sätt att vara nitiskt med regler som skall följas till punkt och pricka är så genomskinlig. De vill bara tvinga sina regler på dig.
Cyklism står för individualism och omtanke, omtanken att låta andra göra som de vill.
någon sa det bra i tråden nämligen
PerryE
CITAT
Man gör väl som man vill? Om man ser en cyklist som leker vattenskoter i blötan är det väl bara att köra förbi eller ligga en bra bit bakom.
SLUT CITAT
och du sa det själv freddesvanstrom
CITAT
kör in framför och ligger och blockerar och stänker har mig. man måste inte köra ikapp och ligga i arslet på mig om det stänker.
SLUT CITAT
DET är bilisters uppförande ! Totalt inkompetenta och illasinnade. onda och skadeglada.

Pendling är tävling, bilisten uppfattar det som tävling i politisk korrekthet på forumet, och inte vilken korrekthet som helst utan DERAS politiska korrekthet. Det är pinsamt men sant.
i verkligheten har de som gnäller om regler och allt sånt tjafs svårt i trafiken, blir ständigt arg på medtrafikanter och tycker att hans åsikter går före alla andras. Tänk bara att leva med det sinnet, datorhjärnan! Tur är att normala människor bara behöver uppleva bilisternas egna vrede och helvete de få gångerna vi råkar korsa deras väg, typ en enstaka gång i veckan om man har tur. De måste leva med sig själv konstant, inte konstigt de får depressioner så som de håler på.

utöver detta gäler inga lagar för cyklsiten mer än flocklagen. Jag tycker faktiskt att skillnaden mellan stockholm och tex malmö i cyckelväg är stor.
Stockholm domineras totalt av pendlarsvetton med 5 lampor spandex reflexer och hjälm.
Malmö domineras cyklsitens identited av just det stadens genomsnittliga innevånare. Allt från kärringar till ungdommar cyklar till och från arbete skola affär nöje mm mm, det finns en del pendlarsvetton i malmö också och det slår aldrig fel när dom kommer.
Pendlarsvetton plingar för att få andra ur vägen, de är gruffiga och skriker gärna åt andra cyklister, de har full politisk korrekt mundering, lysen gärna flera stycken, hjälm och en sprillans ny cykel. De håller hög fart och de saknar totalt förmågan att läsa trafiken som dne är, utan förlitar sig på att alla kan trafikregler. Det får mig att göra slutsatsen, de pendlarsvetton som finns i malmö kommer från stockholm och de kör bil på midsommar.

Själv cyklar jag numera året runt med avtagbara skärmar på min montinbike. Dock itne kompislappar för ingen klarar endå av att tjuva hjul på mig, förutom bilisterna o dem skal ha det.

geologen
Det gäller itne alls hastighetsregler på cykelbanor, det är bara i din blisistvärld. Det rä fri fart för cyklar!

Tillbaka
Topp