Skärmförlängare.

Skärmförlängare.
Hjalmar>> Fick mig ett rejält gott skratt: Använder du Wettex-trasa för att de är dyra och därför (helt logiskt) har oöverträffad uppsugningsförmåga? Är det därför trasan inte behöver gå ända ner i marken för att ändå ta bort allt stänk? Smart tänkt!

Micke S>> Till helgen får vi möjlighet att jömföra vem som har längst (och fulast) om du virusscannar dig själv. Apropå damer och deras intresse för män som sätter sina o andras liv i fara så bortsåg jag från dem och nyttjade enbart manlig logik (sådan som är möjlig att förstå sig på) i mitt skärmförlängarresonemang :) En automatisk nivåreglering uppstår annars relativt spontant med ledad skärmförlängare som medges viss lutmotståndsupptagning.

Skärmförlängare.
stefan.. bara vid en viss hastighet med en viss vindstyrka ur en viss vinkel. Jag vill att Nasa byter forskningsinriktning och fokuserar på sådant som är viktigt. skärmförlängare.

Skärmförlängare.
En idé kan vara att ha en liten tyngd som i en skena på den ledade delen av skärmförlängaren sitter fast i ett snöre via ett reglersystem kan röra sig olika lång på hävarmen som skärmen kan liknas vid. Reglersystemet drar i snöret olika mycket beroende på hur snabbt vindsnurran man såklart har på styret snurrar som beräknar cyklistens relativa hastighet mot luften. Allt detta är utprövat för just denna specifika cykel med hänsyn tagen till olika krav som ställs på cyklisten baserat på vilken temperatur det är. Lufttemperaturen påverkar ju dels luftens vikt och möjliga påverkan att lyfta skärmen dels cyklistens klädsel som i viss mån kan påverka mängden luft som kommer fram till skärmen. Hög hastighet = långt snöre och horisontellt lågt placerad vikt = stor hävarm och stor nedåtriktad kraftpåverkan av skärmen.

Alternativt kan man hålla sig på någorlunda slätt underlag :)

Oj, jag har inte tid med det här!

Skärmförlängare.
Tim. den enda lösningen för att skärmen inte ska svaja när den blir längre är att tillföra extra stag. det går egentligen att få skärmarna mycket styva med rätt metod.

det svåraste är nästan det faktum att skärmar är budgetprodjekt som inte får kosta massor av pengar. hels inga alls.

är det någon som vill ha en framskärm att göra förlängare av så ligger det en på toppen av Ullnabacken :)

Skärmförlängare.
Jag upptäckte en nackdel med trasan idag.
Det var nämligen minusgrader när jag stack ut i morses, och trasan hade således frusit till is, och slog i "allt" man körde över ganska hårt.
jag ska jobba vidare med projektet. eventuellt.

Skärmförlängare.
japp. så här kan en stockholmsanpassad skärm se ut. den är lång, men inte för lång.

Picture%20008.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp