Skärmförlängare.

Öijer

Aktiv medlem
Skärmförlängare.
Alla vet ju att om man vill slippa träna ensam så ska man ha skärm med förlängning.
Tränar du ensam så kan du ju fundera vad det egentligen beror på..

Hur ser era skärmförlängare ut?

Jag fixade till min igår innan passet med hjälp av en dunk och några skruvar.
Den förra gick sönder då SJ tvingade mig att lägga pärlan i en kartong..
Jag har tänkt att göra en likadan förlängning till framskärmen för att hålla fötterna torra längre.

cykeln1.jpg

cykeln2.jpg

Skärmförlängare.
det där var nå nytt, gummi-läpp o förlängd skärm med en slaktad skärm har jag sett.
kanske sådär man ska göra då man varken har lämpligt gummi eller en extra skärm till överst hemma.

fungerar det bra då?

Skärmförlängare.
synd att jag inte vet hur jag lägger upp bilder på happy.

fast här i sthlm vill man nästan inte ha förlängare bak, för ingen annan har det. pinsamt dålig stil av vissa träningskompisar.

Skärmförlängare.
Micke S Skrev:
-------------------------------------------------------
> synd att jag inte vet hur jag lägger upp bilder på
> happy.
>
> fast här i sthlm vill man nästan inte ha
> förlängare bak, för ingen annan har det. pinsamt
> dålig stil av vissa träningskompisar.

Jag trodde ju att du gjorde det som var bäst för dig och sket i andra?!.

hehe, kunde inte låta bli

Skärmförlängare.
micke. dags för dig att fixa en hemsida..
lägg sedan upp bilden på den sidan och skriv länken här.

Darvell har ett avklippt däck som förlängare.
Jens Westergren gick till en plåtslagare och fick en lång skärm tillknackad för 50:-

Skärmförlängare.
hehe, tror jag bara har för lite att göra. men vad jag pratade om var nog hur fint du beskriver dig som att inte vara en osäker person.

"Postat av: Micke S
Skriven: 3:e januari

det känns som att det bara är väldigt osäkra personer som bekymrar sig över hur estetiskt en utomstående observatör tycker tightsen klär bäraren.

tight som ett ålaskinn ska det vara."

Och så helt plötsligt åvan får man läsa detta.

"fast här i sthlm vill man nästan inte ha förlängare bak, för ingen annan har det."

Skärmförlängare.
ville..... om jag tror rätt så missupfattade du mig helt. jag menade att eftersom andra inte har skärmar och skvätter ner mig med väglort så kan jag lika gärna smutsa ner dem. men jag är snäll och har kört med förlängare de senaste åren.

Öijer. ingenting fungerar. varken direkta förhållningsregler, mutor eller grupptryck. vissa bara vill stänka ner andra.

Skärmförlängare.
Dessa skärmar är nog inte direkt anpassade för snö eller skogskörning på vintern! Vid töväder blir det fullpackat med snö under skärmarna, fast det kanske ni tycker är bra för träningen skull.......
I skogen skulle dom nog vara ivägen och troligen skaka loss omgående! Kör man dock väg borde dom fungera kanon! Föredrar nog själv typ "mudmate" och "sadelstolps skärm". Som sagt smaken är som baken, delad!

Skärmförlängare.
i skogen är förlängda helskärmar ett elende. tur att man inte kör där.

det brukar inte samlas så mycket snö mellan skärm och däck. kanske ett fåtal dagar om året då det blir ett problem.

Skärmförlängare.
Är det när man kör klungcykling på CX/landsväg i snömodd-regnväder som sånt där behövs? Det är hård träning det. Eller är det bara för att jag är så satans snabb som jag aldrig har märkt att man stänker ner dem bakom även på mountainbike? I skogen, alltså.

Eller kanske är jag så långsam att jag aldrig kommer så nära bakom någon? Fasen.

Skärmförlängare.
på landsväg är det otroligt skönt att slippa "smutsregn" underifrån. i skogen stänker det lika mycket bakom cykeln, men då ligger man ju kanske inte så nära varandra heller. där fungerar ju ändå inte skärmarna.

jag kör ändå inte där på vintern. är det höst/sommar har jag inga skärmar.

Skärmförlängare.
Man har ju flera cyklar såklart..

En har man långa skärmar på för gemensamma TRÄNINGAR och sen har man en eller flera andra cyklar som bättre lämpar sig för skogsbruk.

Skärmförlängare.
tbDSCN0105.JPG

då var man inte sämre själv.
vackert? nej, men att synas i trafiken (reflex) och visa hönsyn (förlängning) är det som räknas.
sedan sitter det en lika oestetiskt tilltalande förlängning fram.

Senast redigerad av en moderator:
Skärmförlängare.
kan vi få lite siffror på markfrigång att jämföra med?

fast när skärmen börjar gå in under hjulets "bakersta" punkt så bör den gå rakt ner. precis som Tim har gjort.

Skärmförlängare.
Ja, Micke vi har ju gjort allt för att förbättra vissa stockholmares skärmvanor! Vissa inser inte att det är status att ha den längsta skärmförlängaren, alltså den lägsta markfrigången! Märkligt...

I fåglarnas värld kan långa stjärtfjädrar hos hannar göra dem väldigt attraktiva för honorna. Även om det kan vara en rent livsfarlig egenskap genom sämre flygförmåga etc. När det gäller skärmar och i synnerhet skärmförlängare finns ju enbart en massa positiva poänger, bortsett från att det är så snyggt att man får gåshud ;)

Att spotta någon i ansiktet är en mänsklig kroppsspråkshandling som signalerar nedlåtande syn spottaren har på den påspottade individen. Är det så vi ska behandla våra cyklande kamrater? Spotta varandra i ansiktet?

Skärmförlängare.
Har du inte tittat på Discovery? det är ju just det där med att riskera livet som gör att kvinnorna faller för männen. Mannen dricker alkohol som är farligt = riskerar livet = får kvinnor. osv i alla evighet. Att fängelseinspärrade personer är heta på datingmarknaden vet vi ju redan, och i skolan fick vi lära oss att den som bråkade mest också fick flickornas gunst :)

En cyklande kvinnokarl borde enligt teorin färdas utan hjälm i hög hastighet med liten kontroll över fordonet. gärna i en utmanande miljö. Om vi nu ser det i ett situationsnärliggande perspektiv så utlöser ju en ndestänkning(spottning) ilska hos den bespottade. kanske är det bara ett försök att bättra på imagen för spottaren. mer forskning på området måste till tycker jag. kanske även en massiv skärmförlängare-är-bra-kampanj för att få kvinnorna, som styr de jävigas beteende, att ändra åsikt? :)

tillägg:
Jag minnns från min ungdom hur min farfar brukade sätta upp vita, till formen tillskurna så som en rådjurskärt, plastbitar i grönsakslandet vid vårt landställe. Detta skulle inverka skrämmande på andra rådjur och därav avstyra djurens instinkt att äta upp det han odlade. Tims's skärmförlängare är mycket snarlik till form och färg. kan detta vara en bit på vägen mot allmän skärmförlängaracceptans? utmanade men ändå praktisk.....

Skärmförlängare.
kanske jag. jag ska byta ram på vintercykeln idag. och då blir det kanske lite mekande med skärmarna:)

längst framskärm har jag redan. markfrigång 60 mm har jag för mig. köra genom snövallar går inte utan att riskera att riva av skärmen :) men ojoj vad torra och fina fötterna blir.

Skärmförlängare.
För att fånga upp vattenstänk! Varför har du stänkskärm?
Problemet jag kan se är att den blåser upp. Förhoppningsvis slipper man detta när den blir blöt och tung.

Skärmförlängare.
kanske någonting lite styvare men ändå flexigt. en bit däck kanske? förlängt med blöt trasa längst ner som släpar i marken :)

är detta en ny tävling?

Skärmförlängare.
hjalmar: jag cyklar mtb, jag har inte stänkskärmar. vore det inte bättre med en bit gummi eller plast istället för en trasa på din cykel? styvare och så går det att skära till den bredare.

Skärmförlängare.
Hjalmar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Problemet jag kan se är att den blåser upp.

Lägg en järnstump längst ned som tyngd alternativt staga upp sidorna på den med någon gammal bit PVC-slang eller annat lagom flexigt.

Nästan så man blir sugen att bygga skärmar, måste ha en lämplig cykel först bara...

Skärmförlängare.
problemet med hjul hängande efter cykeln är att de måste vara rätt stora och tunga för att inte hoppa på underlaget. någon form av cykelkärra kommer det slutligen bli då.

det häftigaste vore ju att ha en i höjdled med hydralik justerbar "flärp" som styrs genom att en laser scanar av marken och ser till att markfrigången hela tiden är 5 mm. tekniken finns redan så vem blir först med att utveckla konstruktionen?

Skärmförlängare.
Jag har lite problem att få fast min vägskrapa framtill, nån som har nåt tips? Monteringen av saltspridaren baktill löste sig med lite lego och överblivet mekano..

Skärmförlängare.
jag är dock ganska rädd för att skärmarna blir för långa och blir instabila o börjar svajja, vilket kommer leda till nedsatt funktion och irritation mot cyklister som cyklar bakom.

mina förlängare är breda och går ner under "bakersta" punkt, vilket jag tror kommer hindra det mesta av sprutet att "spottas i ansiktet", det är iaf bättre än orginal.

i finland finns dessa skärmförlängare som är lååånga och nästan släpar ner i backen i gummi som är super och dämpar effektivt sprutet.

Tillbaka
Topp