Skauningar, var e ni??

LasseN

Ny medlem
Skauningar, var e ni??
Tycker mig ha sett en tendens till att det finns ett gäng omkring Göteborg, ett omkring Borås och ett gäng som är lokaliserat till Stockholm.
Alltså, vi längst ner i landet - kan inte vi hitta nån sorts samhörighet, så att även vi kan göra våra Epic´s!
Jag vill oxo ha litta kompisar att rulla runt i skogen med!!!

Skauningar, var e ni??
Ja är här..... men efteersom att ja inte har någon hel XC hoj (ramen är sprucken *snyft) och att ja inte orkar dra runt på ca 15kr streetcykel så kan iaf inte ja vara med på något sådant på ett bra tag......

Skauningar, var e ni??
Jag vet att det finns fler skåningar än så här, vakna!! :)

När det var snack om den där skåneturen som Lefty höll i var det många som var intresserade iaf.

Skauningar, var e ni??
Jag e både skåning och vaken. Cykeln e dock ganks ny, så jag har haft fullt upp med den. Inga längre turer än så länge alltså.

LasseN; Min senaste "epic" var på spillepengen, soptippen utanför Arlöv. 3.7 km varv på världens tråkigaste bana. Det är inte så gott om skog i malmötrakten...

Ola

Skauningar, var e ni??
Skåne och litet & platt, består mest av asfalt...
Inte riktigt kanske, jag bor i NÖ hörnet - prexis på gränsen till Blekinge.
Har tre ganska goa berg att bestiga, brukar utnyttja Skåneleden 'från kust till kust' på mina rundor.
Varför inte hålla kontakten under vintern och träffas till våren, då det blir lite mänskligare att hålla sig utomhus, i varje fall för längre sträckor.

Förresten, inlineOla - kör du inlines oxo??

Skauningar, var e ni??
LasseN: Jepp inlines e min huvudsport, jag tävlar och står i. Det blev dock inte så mycket denna säsongen pga en halsböld (!).

Skåneleden e bra, vandrade kust-kust sträckan denna sommar. Det stora (?) problemet är dock att det är förbjudet att cykla på skåneleden. Speciellt runt söderåsen har de satt upp 1000 skyltar angående cykelförbud, annars e detta område kanon att köra.

Klart vi håller kontakten, jag lämnar inte happy under vintern...

Ola

Skauningar, var e ni??
En sista sak:
En jobbekompis e tämligen involverad i inlines-åkning.
Träffar honom i môra kanske, kan ge honom din adress.

OK en till då:
Den delen av Skåndeleden som jag använder, slits inte ner direkt av MTB-åkare. Vi är två i byn där jag bor som cyklar MTB.
Tyvärr är det desto fler som kör Enduro där i stället...

Skauningar, var e ni??
Vad heter kompisen? Jag e också ganska involverad om man säger så..

Jag kör också en del på skåneleden, det gäller bara att visa lite hänsyn om det kommer vandrare så brukar det inte vara något problem.

Skauningar, var e ni??
Känner inte till honom, tyvärr..

Jag ska ta tag i mina cykelkompisar så vi kan köra långrunda till våren. Vi skapar en ny tråd när det närmar sig.

Fler skåningar?

Skauningar, var e ni??
Steelisreal; Var faktiskt ute och härjade i Häckeberga förra helgen. Ganska lerigt om man säger så.. Vi körde in på biltvätten i staffanstorp och spolade cyklarna för att slippa att ha all leran i lägenheten.

Vi cyklade en hel del vid Romeleåsen för att par år sedan, man tröttnar efter ett tag. Vill man ha en "alternativskog" är det ganska långt bort..

Skauningar, var e ni??
Förra helgen var det ganska lerigt där.
Kör man på andra sidan om Häckebergasjön så finns där en del stigar som är lite bättre när det har regnat mycket. Mer sandmark där.

Har bott ute i Genarp i 3 år nu. Man hitar en ny stig varje gång man är ute.

Skauningar, var e ni??
Hej

Jag e skauning och bor i Malmö. Har aldrig provat MTB ute i skogen. Egentligen har jag bara husbehovs-cyklat men skulle gärna testa lite MTB (freeride, epic, MTB eller vad det nu kan kallas när man cyklar lite i skogen). Har hyfsad kondis, men som sagt, ingen direkt cykelkondis.

Normalt brukar jag löpträna för att hålla konditionen uppe men pga benhinneinflammation skulle jag vilja testa något nytt.

Jag har familj och två barn (ej aktuellt att ha med dem än dock) så det är lite svårt att komma ifrån men någon dag under julledigheterna tycker jag att man borde kunna komma loss och köra en runda. Jag har varit ute vid Genarp och rekat lite till fots och det ser intressant ut. Kan man hänga på någon?

Skauningar, var e ni??
Hej Peda

Skicka ett mail så kan vi väl hitta en dag då det passar
(helst inte när jag har jobbat natt dagen innan som idag...suck)

ha det
Jan
jan@trumpetare.se

Skauningar, var e ni??
Hej,

Jodå, det finns fler skåningar...
För oss som bor i sydvästra hörnet är det som sagt Genarp/Häckeberga som gäller. Vintertid är vi några som träffas kl 10 på söndagar vid idrottsplatsens parkering.

Skauningar, var e ni??
Jau é SKAUNING !!!

Har varit nerklubbad i sängen med feber och ryggvärk i en hel vecka och har helt tappat kontakten med vekligheten (forumet).

Kan informera om att vi i NV-skåne under hösten kört 2 heldagsutflykter med 16 resp 5 personer väster (Bjärerrunt) och Öster om E6:an på Hallandsåsen.

Senaste turen, som var en stigfinnartur, gick bort till Kungsbygget (skidanläggningen) och blev verkligen kanon !
Vi hann dock inte mer denna dag utan planerar nu en fortsättning på Annandag Jul. En dag som av tradition blivit vigd åt en långtur på cykeln.

Alla som vill, är välkomna att hänga på. Lite vilsecykling kan bli aktuell och måste accepteras med gott humör. Gliringar kan om dom är underfundiga i viss mån accepteras ;-)
Kanske finns det då snö på Vallåsen, som är en passage. Då kan vi sladda om skidåkarna nedför backen. Något jag alltid drömt om, men ännu ej fått tillfälle för att göra.

Utgångspunkt blir i vanlig ordning Margretetorp. Ni som tänker hänga på får gärna höra av er innan så kan jag uppdatera er direkt med närmare info när det närmar sig.

Cykla på !

Mvh / Lars

Skauningar, var e ni??
Lefty :
Det var ett syskånskt skämt jag fösökte mig på. :-)

Enligt gammelmorfar så gick odlingsgränsen vid landsvägen.
Det var inte lönt att odla norr om den.
Och det var landsvägen mellan Malmö och Ystad som det gällde;-)

Skriv om det blir något av med annandagen, låter skoj.

Skauningar, var e ni??
Lite sent men ändå. Malmöbo, var ute och prova Romeleåsen i måndags och krachade rejält ett par gånger. Stenhårt i backen! Jag är gärna med om det händer nåt i trakten fråmåt våren.

Tillbaka
Topp