Skeppa cykel från Sydafrika - Cape Argus

AKVS

Ny medlem
Jag är anmäld till att cykla Cape Argus i Syd Afrika i mars 2015 och nu har en logistisk utmaning dykt upp i min planering:

Till Kapstaden tar jag cykeln i mitt hårda cykelfodral, inga problem.

Efter loppet skall vi åka runt lite och kommer så småningom inte flyga hem från Kapstaden utan Johannesburg. Jag vill inte släpa med mig cykeln runt på dessa olika ställen utan tänkte istället skeppa hem den direkt från Kapstaden till Sverige men hittar inget vettigt sätt att göra detta.

Finns det någon som har erfarenhet av att ordna shipping av en cykel? Tid är egentligen inget problem.

Inget tips på själva skeppningsförfarandet, men glöm inte kolla med tullen om ett utförelsebevis. På så sätt så slipper du strul med tullkostnader och moms.

Är boendet i Johannesburg bestämt redan ? Då kanske du kan skicka den dit och sen ta med på planet hem.

Smart tänkt dans - vi kommer dock inte bo i Johannesburg utan utanför och endast flyga hem därifrån.

@Jeppe_E: hm, om jag kan visa att jag har fraktat ut den (dvs bagage-slip eller liknande) borde det väl räcka? Annars blir det spännande! :)

Någon som testat DHL eller liknande för att frakta cyklar runt omkring jordklotet?

Tillbaka
Topp