Skeppsholmen

Skeppsholmen
Jag ska vara funktionär men kommer stå i fel kurva. Den kurvan där all action händer är nere vid vattnet. När åkarna svänger upp på mål/startrakan så börjar de ofta trampa liiiite för tidigt så att trampan går i asfalten = vurpa.

Kom å kolla!

Skeppsholmen
Det ska vara solsken imorgon! För övrigt tror jag på två typer av cykeltävling för framtiden:
1) Sprintlopp, lagda på ett publikfriande sätt, gärna som på Skeppsholmen där publiken kan se hela banan. Jag skulle efterlysa något liknande på mtb. Varför inte en mtbsprint-tävling i Rålambshovsparken?
2) Långlopp för att skapa bredden med basen i motionsrörelsen i Sverige.

Skeppsholmen
Lite bilder från Skeppsholmen idag.

Snabba killar!
IMG_0731.jpg

IMG_0735.jpg

IMG_0741.jpg

IMG_0739.jpg

Storhjulig SS ?
IMG_0738.jpg

IMG_0737.jpg

Nästa Missy Giove!

/STEFAN

Skeppsholmen
Riktigt kul att se faktiskt! Det enda negativa är att jag blev så sugen på att cykla nu, men måste bli kvitt förkylningen först =(
/Micke

Skeppsholmen
Även jag var där. Det var roligt. Bra att man ser så bra. Mycket trevligt folk och skönt väder. Det är den bästa tävlingen i sthlm tycker jag.

Skeppsholmen
Jag körde skeppshplmen igår. Kan berätta att det är en sjukt rolig tävling! Banan är snabb, kurvan är spännande varje varv, och det är nog den enda tävling där man har publik och folk som hejar runt hela banan.

Skeppsholmen
Jag såg enbart elitloppet. Det var en intressant tävling med många soloutbrytningar och ett otroligt tempo. Dessutom stod jag alldeles bredvid vurpan. Kommenter från en av de som kom bakifrån som var tvungen att tvärnita:(tror det var en ECI-förare)"Faan, att det ska vara samma sak, varje år!" Det var tur att det inte blev en massvurpa men föraren såg ganska skrapad ut på skinkan.

Skeppsholmen
Om vurpan var gaska sent i loppet var det den enda vurpan i elitklassen såvitt jag vet. Som tur är var det ganska utdraget då så jag hann sakta in och ta ett annat spår genom kurvan. Annars så har man ganska begränsat manöverutrymme där, bajamaja ytterst och lutar man mer så släpper det.

Men ECI-mannen har rätt, det är samma visa varje år...

Skeppsholmen
Jag hörde tävlingen hela morgonen men var alldeles, alldeles för trött för att klara av att ta mig ut på Skeppsholmen. Egentligen hade jag tänkt göra det när jag ändå var hemma. Satt inne o hörde resultaten istället :-)

Tyvärr såg man inget av tävlingen från mina fönster.

Skeppsholmen
Okej, här kommer mina bilder från det sista loppet, elit herrar. Jag missade alla andra lopp av olika anledningar:

FART.jpg

En jädra skön kurva! tänk att det bara är några kvadratmillimeter gummi som håller dessa åkare kvar på asfalten! Det kändes för övrigt som om någon cyklist när som helst skulle svepa med sig kameran när jag fotade. Otrolig fartkänsla när man satt i innerkurvan och hörde däckens frasande mot asfalten.

JAKT.jpg

Det gick undan värre. Jag tror att snitthastigheten blev strax över 41 km/tim för segraren.

juhlin1.jpg

Anders Juhlin vinner!

juhlin2.jpg

Segerintervjun med Juhlin. I bakgrunden Markus 'mackan' Johansson som vann herrar senior och som alla som handlar på Cykel City i Stockholm förmodligen har träffat bakom disken.

Skeppsholmen
Det ryktas att CykelCitymackan också är känd som Profeten här på Happy och att tvåan i seniorklassen inte var någon mindre än han som startade den här tråden... Finns det nån substans i de ryktena?

Vidare ryktas det att davmar-6 ligger i täten på bild nummer två.

Skeppsholmen
RacingRalph skrev:
-------------------------------------------------------
> Det ryktas att CykelCitymackan också är känd som
> Profeten här på Happy och att tvåan i
> seniorklassen inte var någon mindre än han som
> startade den här tråden... Finns det nån substans
> i de ryktena?
>
> Vidare ryktas det att davmar-6 ligger i täten på
> bild nummer två.

Stämmer nog alldeles förträffligt med reservation för davmar-6