Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Enkel fråga. Kan ett däck vara skevt ? Åker lite bergodalbana på plant underlag... Men fälgen är inte skevt. Vet att jag råkat ut för sådant tidigare men då har däcket "ordnat" till sig efter lite körning...men ej detta däck.
Släpp ut luften och tryck in ventilen så långt det går och dra sedan ut den igen och pumpa, om du nu har en bula på däcket mitt för ventilen.
Eller som tidigare sagt, pumpa maxtryck och kolla om det hamnar rätt.
Jag hade ett däck som var lite skevt förut, det var ett billigt kenda och det såg ut som att "gjutformen" legat lite snett vill tillverkning. Det blev lite bättre efter försök med maxtryck och sedan några timmar i skogen men helt 100 blev det aldrig, men som sagt var det ett billigare däck.
Har samma problem med mitt Fat Albert 2.35" snejk skin som vobblar ca 5-7 mm. Snorstörande. Har stans gegga i och har ingen lust att tömma dem totalt på luft - var lagom jobbigt att blåsa upp dem sist :) Däcket sitter för övrigt jämnt och fint runt fälgen. Hur kommer det sig att däck blir skeva? Har kört med det se'n förra sommaren utan problem (fyllt på gegga en gång).
Det händer även på fina däck, min tubisar (Vittoria Corsa Evo CX) är långt från gratis men är ojämna nog för att kännas som ett litet bupp vaje varv iaf :-/ T
Har också detta problem. Jag testade att tömma ur luften ur slangen och sedan trycka in ventilen nästan helt i däcket sen började jag vicka däcket sida till sida, jag startade från ventilen och gick hela vägen runt. sen pumpade jag i 3 bar och tryckte ut luften tills den kom till circus 2 bar och det blev bra tills jag bytte hjul och sket i att göra denna manöver och åter igen har samma problem :(
Jag har samma problem med ett Kenda-däck. Tycker det skevar lite, har lagt om det ett par gånger, pumpat maxtryck, masserat det på plats och kollat så det ligger rakt längs fälten, men det vobblar ändå lite.