Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ställ in en väska på tåget, och meddela mottagaren var den står :-)
Nja, funkar nog inte längre, men så brukade en korridorare skicka prylar fr Hudiksvall till Uppsala i slutet av 90-talet :-)
Bussgods skicka en cykel 55 mil på mindre än ett dygn för mig. Allt gick bra... Typ 755 med försäkring?
Nja, funkar nog inte längre, men så brukade en korridorare skicka prylar fr Hudiksvall till Uppsala i slutet av 90-talet :-)
Hm, maxlängden (120cm) kanske funkar för cykelkartong, men andra kravet längd+omkrets max 300cm kan nog bli knepigare. Låt säga den är 120cm lång, det lämnar endast 90cm att fördela på bredd och höjd, ex.vis 70cm och 20cm. Är nog på gränsen.Postnord skicka direkt. Jag betalade 300 kr för XX-large, i mitt fall en cykelkartong. Bara lämna in på matbutiken eller Postnordkontoret. Då är det spårbart och försäkrat. Kom fram dagen efter :-)
120 cm funkar med alla cykelkartonger, skillnaden är om det är en XL kartong eller mindre modell, då diffar det även i bredd och höjd. Det funkade i alla fall för mig, paketet kom fram såHm, maxlängden (120cm) kanske funkar för cykelkartong, men andra kravet längd+omkrets max 300cm kan nog bli knepigare. Låt säga den är 120cm lång, det lämnar endast 90cm att fördela på bredd och höjd, ex.vis 70cm och 20cm. Är nog på gränsen.
Skicka Direkt PostNord: Skicka paket billigt inom Sverige och till utlandet
Köp frakt billigt och enkelt. Skicka små och stora paket, inom Sverige och till utlandet (t.ex. till Tyskland och USA).portal.postnord.com
Alla cykelkartonger? Jag har två st stående, de är 150 respektive 160 cm långa, ca 85-90 höga och 20-25 breda, så de kvalar inte in på något sätt. :)120 cm funkar med alla cykelkartonger, skillnaden är om det är en XL kartong eller mindre modell, då diffar det även i bredd och höjd. Det funkade i alla fall för mig, paketet kom fram så... måtten på max 20 kg är densamma så där ingen skillnad. Det jag lärt mig om Postnord, är det fel mått eller fel vikt med den s:a som är inbetald då kommer paketet tillbaka i retur.
Där ser manAlla cykelkartonger? Jag har två st stående, de är 150 respektive 160 cm långa, ca 85-90 höga och 20-25 breda, så de kvalar inte in på något sätt. :)
Postnord skickar 150 cm mot tillägg, fast det hjälper inte då maxvolymen på en cykelkartong överskrids ändå.Trådlyft 4år senare.
Vad jag hittar så skickar inte DHL eller Postnord större än max 120cm långt paket, medans en cykelkartong är 200cm?
Hur gör ni nu för tiden?
Finns det krav på att hela cykeln skall skickas i samma paket?Pratade även med Postnord Privat.
De erbjuder inte heller den tjänsten.
Nej, men det blir ju helt olika kollin, som inte kopplas ihop. Om jag inte gör ett yttre paket runt alltihop.Finns det krav på att hela cykeln skall skickas i samma paket?
Gör det något?Nej, men det blir ju helt olika kollin, som inte kopplas ihop. Om jag inte gör ett yttre paket runt alltihop.
Nej, men då är nog bussgods värt att betala 1000kr för att slipa bygga om allt :-)Gör det något?
Så är det, man får väga vad som är viktigast. Beroende på vad det är för cykel, så kan Postnordalternativet (uppdelat på 2 kollin) landa på 592 SEK.Nej, men då är nog bussgods värt att betala 1000kr för att slipa bygga om allt :-)
Avsändarort och mottagarort?Trådlyft 4år senare.
Vad jag hittar så skickar inte DHL eller Postnord större än max 120cm långt paket, medans en cykelkartong är 200cm?
Hur gör ni nu för tiden?
~Jönköping -> FalunAvsändarort och mottagarort?
Kolla blocketpaket? Har för mig det funkade förut iaf
Det borde väl gå? Eller missar jag något
m³ blir betydligt mer än tillåtet.Det borde väl gå? Eller missar jag något
Okej!Det är en jättestor cykelkartong, min var mkt mindre och rymde en XL gruscykel. Kanske går att kapa ner den du har?
Visa bilaga 696120
Går säkert 20-30 bilar Torsvik Borlänge varje dag, kan man lista reda på nån där och ringa åkaren direkt lämna låda på terminal möta upp på vägen kostar det inte många pengar.~Jönköping -> Falun
Avsändarort och mottagarort?Hej Lyfter denna igen. Skall skicka enbart en ram.
Har kollat runt, enbart bussgods, postnord blocketpaket (via Schenker) som kanske funkar.
Lådans dim 128x68x24, enbart ram så paketet väger max 5kg.
Bussgods vill ha 1113kr (!).
Postnord 376 kr
Blocketpaket vill ha 69-179kr.
Dock överskrider jag PostNord och Blocketspaket, längd+omkrets=max 300cm (308cm i mitt fall).
Några erfarenheter av att använda postnord, blocketpaket fastän något mått överskrids?
Åre till Skåne.Avsändarort och mottagarort?
Har inga bra idéer där. Men jag är osäker på hur dom räknar omkrets + längd.Åre till Skåne.