Skicka cykel tips?

Skicka cykel tips?
Japp som tidigare har sagt så fungerade bussgods fint! Dock så tycker jag att som hos många andra transportföretag det är svårt att använda deras kalkylator för att uppskatta vad frakten hamnar på beroende på storlek av paketet.

Skicka cykel tips?
Bussgods har väl fix pris för cykel i kartong? Har sålt ett par stycken, senast 2019, tror det gick på 6-700:-
Är längre bort utomlands vågar jag rekommendera sendbike.uk. De t.o.m. tillhandahåller kartongen.

Skicka cykel tips?
Jag fick en komplett cykel skickad till mig för 175 spänn via Schenker. Säljaren var dock storkund hos dem, och fick säkert ett mycket bättre pris än vanliga dödliga.

Skicka cykel tips?
Om du ber säljaren att lägga ut på tradera, så kan du köpa den där. De brukar ha samarbete med fraktföretag, om du har riktigt tur går den att klämma in i DB schenkers mått, då går den nog att skicka för runt 150 - 200. Jag lyckades skicka en ram för 89 på det sättet. Kan dock inte lova att det går, osäker:)

Skicka cykel tips?
Tradera tar ju förstås en provision på 10% upp till 200 kom jag på, om man inte passar på när de har något erbjudande som gratis annonser eller 50%

Skicka cykel tips?
Ser ut som att Bussgods höjt priset på frakt av cykel i kartong till "från 932kr" det är ju en rejäl höjning mot sist jag skickade för 600-700kr.
Någon som nyttjat någon annan firma med rimliga priser? DHL? Schenker? etc

Skicka cykel tips?
om en bit längre bort är tyskland kan man få hem cykeln för obetydligt mer än bussgods tar inrikes sverige. köpt flera begagnade cyklar på det sättet.

hemsidan är ju otroligt svår att förstå, när var det sist du använde sidan?

Skicka cykel tips?
om en bit längre bort är tyskland kan man få hem cykeln för obetydligt mer än bussgods tar inrikes sverige. köpt flera begagnade cyklar på det sättet.

Hemsidan är otroligt svår att förstå ju. När var det sist du använde hemsidan, och hur gjorde du?

Tillbaka
Topp