Mickismackis
Ny medlem
Skillnad mellan dam- & herrcyklar?
Efter att ha testat på min sambos cykel och flera månaders funderande är jag nu sugen på att köpa en egen MTB. Tittar runt lite och undrar vad som är skillnaden på en dam- och en herrcykel? Hittar sällan någon större skillnad förutom färg och att damcyklarnas ramar överlag är fulare och ser "svagare ut" då det är vinklar på massa konstiga ställen. Herrcyklarnas ramar är verkar överlag ha mycket mer raka linjer.
Så vad är egentligen skillnaden? Finns det en föredel för mig att köpa en damcykel eller är det bara ett säljknep från cykelmärkenas sida att ha en damvariant? Någon som har ett tips på någon cykel? Vill ha en hardtail, tror på 27,5", max 10 000. Hittills har jag tittat främst på Canyon (herrmodeller) men är som sagt nybörjare på det här med MTB, så är det någon som har några tips/förslag/ideér så dela mer än gärna med er av dessa!
Så vad är egentligen skillnaden? Finns det en föredel för mig att köpa en damcykel eller är det bara ett säljknep från cykelmärkenas sida att ha en damvariant? Någon som har ett tips på någon cykel? Vill ha en hardtail, tror på 27,5", max 10 000. Hittills har jag tittat främst på Canyon (herrmodeller) men är som sagt nybörjare på det här med MTB, så är det någon som har några tips/förslag/ideér så dela mer än gärna med er av dessa!
Senast ändrad: