Skillnad mellan min cx och en konventionell racer?

Chacal

Ny medlem
Köpte en trek x01 som första cykel, eftersom jag ville kunna köra lite varsomhelst...
Jag kör i princip bara landsväg, varför jag undrar vad skillnaden är mellan min cx och en vanlig racer.
Om man sätter på landsvägdäck blir väl min cykel i princip en racer? Eller är geometrin mellan cx och racern helt olika?

Mvh

För en vanlig motionär så är det ingen större skillnad på en cross och en räser. Crossen har (oftast) lite högre vevlager och lite kralligare ramar. Men om du sätter på räserdäck så har du en finfin räser. Sen är det säkert lite andra skillnader på geometrin, men i stort så är det samma.
/J

Skillnaden på min Cannondale CX och min Cannondale LVG hoj är att CX:en är fulare :-o
Det skiljer lite på geomterin oxå, men inte värre än att jag cyklar 20 milare med crossen. Räsern är lite rappare och kvickar såklart, men mer begränsad till årstiderna.
Crossen går med skärmar på höst och vinter, och får ibland köra räser rundor på grusvägar och skogsstigar sommaritd. Du lär bli helnöjd med din Trek X01, Grattis!

Tillbaka
Topp