Skit, skit, skit

Dan T

Ny medlem
Skit, skit, skit
Trillade under min senaste runda och bröt nyckelbenet............f*n va trist. blir nog ingen Finnmarkstur nu =( Hur ska man slå ihjäl fritiden nu då? Blev till och med operation nästa vecka.

//Danne

Skit, skit, skit
Va, kan man operera det? Mitt bara fulläkte för 10 år sedan och jag är lika glad för det. Men det tar nån månad innan man slutar vara invalido.

Skit, skit, skit
spräckte mitt o cykla ändå för en massa år sen, kunde inte röra armen. Insåg dock efter ett tag att det gjorde för jävla ont otroligt jävla ont o gick först till doktorn när det nästan var läkt...

Skit, skit, skit
Jag "trillade" 3:e åket i Åre, pajade höger nyckelben, höft och vänster axel. Jättekul att slippa resterande 7 åkdagar...

Tror jag har blivit gammal och mer ömtålig.

Skit, skit, skit
hej jag slår följe jag ramlade i en trappa och kan ha fått en såricka i svanskotan vet ej om ryggen klarade sig så min helg blir cykel fri eller ja ett par dar till iaf.
skit hade på mig cykelskorna halkade med hälen eller så och pang.
:( men touren börjar ju nu så

Skit, skit, skit
Sitter med opererad armbåge och cyklarna inlåsta i förrådet.
Det är alldeles för varmt att cykla ute nu.
Cyklar bara motionscykel i lokal med bra luftkonditionering numera.

Skit, skit, skit
Vi var sex gubbar som åkte till alperna för en evighet sedan. Första morgonen stod fem av oss och väntade väluppfostrat på att reseledaren skulle komma och ge oss våra liftkort. Den sjätte kamraten, Jonas, skulle bara ta ett litet uppvärmningsåk i den avgiftsfria barnbacken, istället för att stå där passivt och vänta.

Han kom ner i pulka mha två pistörer. Korsband och menisk skadat i ena knät.

Skit, skit, skit
Backe skrev:
-------------------------------------------------------
> Va, kan man operera det? Mitt bara fulläkte för
> 10 år sedan och jag är lika glad för det. Men
> det tar nån månad innan man slutar vara
> invalido.

Ifall frakturytorna har kontakt med varandra så brukar man behandla frakturen konservativt d.v.s. ingen operation, ifall frakturytorna inte har kontakt med varandra krävs operation.

Krya på dig Dan T, hoppas du snart är tillbaka på cykeln.

Senast redigerad av en moderator:
Skit, skit, skit
Ja jag hade inte heller hört att man opererar en sån här fraktur, det ligger omlott med varann ungefär 1,5 - 2 cm och så är det nån benflisa lös. Allt detta av att flyga över styret, hur gick det till? =)

Det som är positivt med operation är att det går fortare att komma tillbax och att nyckelbenet blir lika långt dom innan. är nog tillbaka om en månad tror jag.

Tack för alla uppmuntrande ord, det går lite lättare när man kan sitta här och läsa om cykel iaf...

//Danne

Skit, skit, skit
Jaha, dom ringde och sa att jag skulle komma och operera mig imorgon. Det var ganska snabba bud. Då är man ju igång och cyklar igen snart =) Tjohooo

Tillbaka
Topp