Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om fälgen (ekerhålen) är gjord för skivbroms, så är det nog inga problem.Gubbcyklist sa:Finns det skivbromsnav för 20/24 ekrar borde det väl ändå inte vara någon fara?
Stumpy sa:Om fälgen (ekerhålen) är gjord för skivbroms, så är det nog inga problem.Gubbcyklist sa:Finns det skivbromsnav för 20/24 ekrar borde det väl ändå inte vara någon fara?
Jag blev dock avrådd av hjulbyggaren att bygga skivbromshjul av de 20-håls Zipp 303-fälgar som jag hade liggande. Det blev fälgbromshjul av dem istället.
Med normala navflänsar, vettig profilhöjd och tangentiell eker så snackar man en skillnad på ungefär 5-6 grader, vilket är i regionerna som det snedställer åt sidan om man har gamla klassiskt rakt borrade fälgar och normalbreda landsvägsnav.NLC sa:Fast beror inte det på att 303-fälgarna var avsedda för att ekras radiellt medan skivbromsade hjul bör vara korsekrade?Stumpy sa:Om fälgen (ekerhålen) är gjord för skivbroms, så är det nog inga problem.Gubbcyklist sa:Finns det skivbromsnav för 20/24 ekrar borde det väl ändå inte vara någon fara?
Jag blev dock avrådd av hjulbyggaren att bygga skivbromshjul av de 20-håls Zipp 303-fälgar som jag hade liggande. Det blev fälgbromshjul av dem istället.
emmer sa:Med normala navflänsar, vettig profilhöjd och tangentiell eker så snackar man en skillnad på ungefär 5-6 grader, vilket är i regionerna som det snedställer åt sidan om man har gamla klassiskt rakt borrade fälgar och normalbreda landsvägsnav.NLC sa:Fast beror inte det på att 303-fälgarna var avsedda för att ekras radiellt medan skivbromsade hjul bör vara korsekrade?Stumpy sa:Om fälgen (ekerhålen) är gjord för skivbroms, så är det nog inga problem.Gubbcyklist sa:Finns det skivbromsnav för 20/24 ekrar borde det väl ändå inte vara någon fara?
Nej, det är två bakfälgar.NLC sa:Fast beror inte det på att 303-fälgarna var avsedda för att ekras radiellt medan skivbromsade hjul bör vara korsekrade?Stumpy sa:Om fälgen (ekerhålen) är gjord för skivbroms, så är det nog inga problem.Gubbcyklist sa:Finns det skivbromsnav för 20/24 ekrar borde det väl ändå inte vara någon fara?
DT Swiss bygger alla sina lvg skivbromshjul med 24 ekrar fram/bak.Spacekitty sa:Senast jag beställde hjul och letade efter skillnad på olika antal ekrar stod det att det var max vikt 90 kilo (förare+cykel) för ett hjulset med 24/24. Är du lättviktare så är det väl bara att köra på.