sköna dh banor sökes

sköna dh banor sökes
Hej

Jag och grabben söker med ljus och lykta efter sköna dh-banor. Både i Sverige och europa.

På en del ställen i kanske framförallt Spanien, Portugal, England och Skottland finns det enstaka banor som många dh-team åker till för att testa och köra lite försäsongsträning.

Dessa banor ser fantastiska ut men det är inte alltid lätt att hitta bra information om hur det fungerar på platsen.

Jag tar gärna emot tips från era erfarenheter om platser som passar in på ovanstående. Typ:
resa dit
boende
finns det shuttling
är det en eeller flera banor på platsen

Allt är av intresse.

sköna dh banor sökes
+1

Kan inte tipsa själv om Europa, men är nyfiken på svaren du får. Kan dock tipsa om Hafjell norr om Oslo. Dom har de bästa lederna som jag kört iaf. Finns allt från grävda hopp-leder, flowig singletrack till gamla World Cup-banor.

sköna dh banor sökes
Ja tack för svaret men vi har god koll på Hafjell. Där har vi varit många gånger.
Vi har sett alla bikeparks I Sverige och Norge där man kan betala för att åka lift.
Det vi söker är (och det är nog utomlands) de där riktiga dh-banorna som inte är en bikepark.
Det finns många sådana dit många team ligger på läger och kör stenhårt i en lite längre bana.
Typ trokyland, louza...

sköna dh banor sökes
I Åre har vi varit rätt mycket. Vi har som sagt sett alla kommersiella bikeparks i Norge och Sverige men det kan finnas enstaka riktigt sköna dh-banor bortom dessa parker.
Det är dom vi söker, både i norden och Europa

sköna dh banor sökes
Förvirringen är nog att utanför parken kallas det oftast inte banor.

Shuttle i England verkar svårfunnit. Men Finale, Malaga, Maderia t ex. Många som kör shuttle och lätt att hitta via goggle.

sköna dh banor sökes
Raggamuffin sa:
Förvirringen är nog att utanför parken kallas det oftast inte banor.

Shuttle i England verkar svårfunnit. Men Finale, Malaga, Maderia t ex. Många som kör shuttle och lätt att hitta via goggle.

Okej,låt gå för förvirringen men faktum kvarstår: Jag vill hitta nya platser där folk faktiskt har skapat enstaka dh-banor för egen skull men som de gärna visar upp och erbjuder andra att köra på. De är ofta väldigt bra banor inriktade på just själva tävlings- och träningsformen för dh-racing.

Vi har lite koll på england men det är som du säger jäkligt svårt att få koll på. Jag passar på att tipsa dig om ett ställe som är ett perekt exempel på vad jag menar. Sök på #trokyland på instagram eller trokyland på youtube. En kille har byggt en enda bana och den är helt grym. Nordvästra spanien

sköna dh banor sökes
Sintra i Portugal har många sköna trails i blandad svårighetsgrad. Kamikaze är kanske den mest kända och riktigt kul. Stor fördel är trevlig annorlunda skog och omgivning, god mat till lunchen till bra pris på lokala cykelhak och toppen guidning med Weride som shuttlar smidigt och effektivt. Är du/ni egen grupp bestämmer ni själva nivå och trails annars får man haka på befintlig grupp och sälja in sina önskemål.Var där i Oktober 2018.

sköna dh banor sökes
etnica sa:
www.switch-backs.com

skyttelkörning med bil i Malaga, de kör nog DH ett tag till innan de kör sommar enduro.

"banorna" som körs är byggda av Spaniorerna i området.

Dock inget för nybörjare. När jag var där så var det norska pappor med sina söner som skulle bli proffs så är ju match på det iaf..

Exakt vad jag är ute efter. Vi är inga nybörjare. Båda kör tävlingar även om det är lite tunt i sverige just nu på den fronten. Du råkar inte känna till någon plats i Sverige som inte är bike park?
Det räcker med ett spår som någon eldsjäl har skapat som man kan köra trettio gånger på en helg typ.

sköna dh banor sökes
Jag tror Nesbyen i Norge är lite åt det hållet, har uppfattat att de kör shuttle iaf. Sen om det är mer som enduro eller DH vet jag inte.

sköna dh banor sökes
MickeMud sa:
Sintra i Portugal har många sköna trails i blandad svårighetsgrad. Kamikaze är kanske den mest kända och riktigt kul. Stor fördel är trevlig annorlunda skog och omgivning, god mat till lunchen till bra pris på lokala cykelhak och toppen guidning med Weride som shuttlar smidigt och effektivt. Är du/ni egen grupp bestämmer ni själva nivå och trails annars får man haka på befintlig grupp och sälja in sina önskemål.Var där i Oktober 2018.

Tack för svaret. Nu närmar vi oss det jag söker eller till och med spot on.
Men som sagt är det så att någon har en skön line a kullen bakom huset med ett öar drops, stenar och rötter så vill vi gärna veta det också (om vi överhuvudtaget är välkomna).

Tillbaka
Topp