Skönaste vadderade innerbyxor (XC)?!

Jag har provat väldigt många bibs, men senast har jag kört på TheBlackBibs, deras dyraste variant med fickor på benen - så jäkla smidigt.
Otroligt prisvärda och utan tvekan i klass med bibs som har en prislapp som är många gånger högre.

Jag är riktigt nöjd med mina Shimano S-Phyre. Utav de 4-5 olika modeller jag hittills testat så har dessa varit absolut bäst och skönast.

Räcker inte bara med sköna byxor. Sadeln måste vara bra och rätt anpassad också. Jag upplever att kolfibersadlar är bekvämare tillsammans med rätt byxor än mjukare sadlar och för mycket vaddering.

Jag har provat väldigt många bibs, men senast har jag kört på TheBlackBibs, deras dyraste variant med fickor på benen - så jäkla smidigt.
Otroligt prisvärda och utan tvekan i klass med bibs som har en prislapp som är många gånger högre.

Levererar de till Sverige där jag bor?

Räcker inte bara med sköna byxor. Sadeln måste vara bra och rätt anpassad också. Jag upplever att kolfibersadlar är bekvämare tillsammans med rätt byxor än mjukare sadlar och för mycket vaddering.
Vad menar du med "rätt byxor"?
Jag cyklar helst med någon typ av vadderad under/innerbyxa och ett par MTB-shorts över. Just nu har jag bara väldigt lätt vadderade enduro-innershort under men jag tycker inte de är tillräckligt skyddande för att trampa xc (längre än nån timme eller två). För liftburen utförsåkning fungerar det kanon men jag vill trampa lite annan cykling också.

Jag skulle iofs kanske behöva se över sadel också. Tips där?

Tillbaka
Topp