Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag funderar vad det är som gör att folk slänger sina tomma gelförpackningar å dyl på långloppen i naturen.
Är det inte bättre att stoppa dem i ryggfickan????!
Det väger ju inte så mycket;)
Man har ju oftast tre olika fickor på ryggen.jag brukar även stoppa innanför byxan på låret å slänga vid depåerna..Att eliten gör det kan jag ha ett visst överseende med.Det går ju lite fortare då.Men att folk som kör på samma tider som jag (6.53 på FMT)är bara pinsamt.Man slänger ju inte skräp när man är på sin vanliga träningsrunda
nej. håller med dig. det är en sak att masa sig runt i ett lugnare tempo mot att ligga i en klunga i "täten". de gånger jag kört dåligt på tävlingar har jag snällt sparat mitt skräp i fickan. annars brukar jag dumpa det på marken vid depåerna.
<pekfingervarning>
Detsamma gäller alla slangar som slängs efter vägen... varför inte stoppa dom i samma ficka som de ursugna powergelförpackningarna? Kanske är det en fråga av filosofisk karaktär; "slit-och-släng" eller "re-cycle" (gäller ej powergelförpackningarna ;-)
</pekfingervarning>
--David - punka redan vid 8 km på FMT
Om man har plats för fulla förpackningar och hela slangar så har man plats för tomma förpackningar och trasiga slangar.
Att skräpa ner i naturen är straffbart även om det är på en långloppsbana..
Jag tror jag redan har tagit upp ämnet i posten "Finnmarksturen, hur gick det". Detta var ju något som jag faktiskt retade mig på. Nåväl, banan verkar bli ordentligt städad, för det var den då vi körde happyturen några veckor tidigare. Bra att någon plockar upp efter eliten :) /Phredhe
Det finns många glada sakletare efter spåret.
Det är inte bara en verktygsväska som är tom i mål.
Min kompis får väl räknas till barnen eftersom han
plockade med sig en kastad flaska vid gårdagens träningsrunda
vid galgbacken.
Jag kommer aldrig att förstå varför man använder maxims eländiga
gel med skruvkork. 10 mil med i värsta fall reglagen drypande av kladd är
alltid ett minnesvärt elände.
Att motionärer slänger skräp och slangar under ett lopp är väl annars inte att
rekommendera men ännu värre tycker jag att det är när man hittar slangar
som lämnats under en vanlig träningsrunda.
På MTB Vättern 02 hade det ett bra system där man fick nya Bars om man gick fram till en representant från Maxim efter loppet. Har för mig att två eller tre förpackningar gav en ny, fungerar nog hyfsat då många är lite små snåla. Blev lätt irriterad på en kille som åkte förre mig på en av de lätta nedförsbackarna
på slutet. Såg att han tog upp en bar öppnade den och lät pappret falla till marken. Hans bak fickor va tomma och vägen va så pass bra att det inte hade varit något problem att stoppa ner det.