Skrapmärken på cykel vs. kroppen

pavel

Ny medlem
Är det bara jag som tycker att första skrapmärken på ny cykel gör mer ont än blodiga armbågar?

Bilagor

• armbageblod.jpg
    armbageblod.jpg
    21.7 KB · Besök: 41
Om man kör så att man aldrig får repor på cykeln kan man ju lika gärna börja med knyppling eller nån annan lika adrenalinfylld hobby.

pavel skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det bara jag som tycker att första
> skrapmärken på ny cykel gör mer ont än blodiga
> armbågar?

Sjäv föredrar jag att saker går sönder istället för att jag gör det. Jag tycker till exempel att det är roligare att slinta med en kniv så den sabbar eggen mot en rostfri bänk än att den hamnar på mina knogar och behåller skärpan.

Metall som metall, och jag brukar resonera likadant när det gäller cyklar. Få av mina hojar har varit repfria mer än några dagar och jag har inte brytt mig särskilt mycket.

Det är ju bara första repan på den "nya" cykel som känns lite, sen är allt annat som kommer bara patina... En använd cykel är en glad cykel. :-)

/Leo

Det enda jag hatar är när cykeln går sönder så man inte kan använda den, annars får den få hur många repor som helst.

ok, nu dagen efter och efter några tröstande inlägg känns det bättre, nu är det bara såret som svider mest. tack. Nu får jag se cykel som döpt : )

Tillbaka
Topp