Skulle behöva er expertis är en nybörjare :)

Jag har inte kollat på hela filmen, men skummade genom det mesta. Ser ut som ett väldigt trervligt, snabbcyklat och flowigt område. Om jag fick välja fritt så skulle jag nog tagit med min Epic (en rätt rejsig XC) där. Inga stora stökigheter som den har problem med, men ändå rätt skönt med FS. Numera använder jag oftast en Stumpjumper (Trail) då min trasiga nacke mår bättre av en mer upprätt sittställning, men den vore overkill i den terrängen. En HT skulle funka bättre om jag inte skulle valt Epicen.

notoriouzz

Jag gissar på att du bor i Eskilstuna med tanke på länkarna...
Lite kul och se faktiskt, jag bor nämligen i stan jag med och har precis börjat trampa med en dålig GT hardtail i 1,5 månad som jag köpte begagnad för typ 2 år sedan.
Jag var ute med Eskilstunas MTB motionsgrupp 2 gånger denna vecka och de var riktigt skoj. Det kan jag rekomendera dig till att prova.
Du får följa med dom 3 gånger utan att vara medlem.
Via cykelcenter i stan så har dom 2 st MTBs (1 hardtail 1 heldämpad) att låna ut under en dag men de är inom deras öppettider.
Jag själv håller på och läser mycket och samlar information om vad jag skulle kunna trivas bäst med.
Cykloteket i Västerås är väldigt bra de med, köper du hoj där så får du ju även livstids servic på hojen (kolla över allt och ställa in växlar och ekrar) ej dämparna. Men då måste man ta sig dit varje gång.
Cykelcenter i stan kör ju mest Scott och Specialized vilket gör att jag är inne på dom av dom 2.
Eftersom du ska börja som total nybörjare precis som jag så är ett tips att köpa en billigare tardtail för max 5000. För att se hur kul du kommer tycka att det är så det inte blir massa pengar i sjön samt så du vet hur många växlar du vill ha eller kommer att behöva.
Tack vara att jag har denna billiga GT så lär jag mig av den vad jag saknar och vad jag vill ha bättre utav.
Det är en stor djungel i MTB världen som tar tid att lära sig.

Kolla upp följade på Facebook:
Vi som cyklar Mtb i Eskilstuna
Cyklar / Cykeldelar Köpes säljes bytes skänkes

Denna är för mest för medlemmar dock:
Eskilstuna Cykelklubbs Träningsgrupp

Tja, precis är E-tunabo. har kollat upp mtb klubbarna och det, tror inte det passar mig riktigt än i alla fall. Har lite dåligt flås just nu så har tänkt köra i min egen takt i skogarna runt Torshälla till att börja med och sen fram o tillbaka från jobbet. är inte oerfaren som cyklare väldigt rostig dock, cyklade varje dag i stort sätt i flera år med en hardtail kona med framdämp när jag var yngre. hoppade på dessa http://imgur.com/7cjS3wI med konan, tror det hade varit ännu mer kul med en heldämpad cykel :)

P.s polarn bröt nyckelbenet på det första hoppet åt vänster xD

Det är i sthlm mellan Trångsund och skogås kommer inte ihåg vilket som är närmast var många år sen jag var där som sagt :)

Tillbaka
Topp