Brakastruten
Aktiv medlem
Skulle du låna ut älsklingen, mot pengar?
Såg denna app hos en dator-tidning.. Undrar om de skulle hyra ut sina datorer? https://www.spinlister.com/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tropfrog sa:Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Redan nu kan man hyra Segway, hyrbil, sky-lift
> m.m. Självklart finns det risker med att låta
> andra närma sig det man äger eller betraktar som
> sitt, som vi alla redan hajat till över. Men
> dessa måste ju det ha räknats med, ifall man
> vill få det hela att fungera?
> GoranS beskriver samma farhågor som jag har.
> ratatosk: garantierna gällde väl inte i alla
> länder, än?
> Jag får läsa igenom det ordentligt, verkar det
> som! :) Känns som att man skulle kunna bidra till
> en blomstrande äventyrs-bygd mitt ute i
> ingenstans! För dem som inte viker ihop cykeln
> inför sina resor.
Det finns massor av professionella firmor som hyr ut cyklar också. Men inga initiativ liknande detta där man lånar ut sinprivata bil, segway sky lift ETC. Du måste ju se att det är en skillnad mellan att hyra ut sina privata saker och att ha en hyrfirma som lever på att hyra ut saker?
Jag är trots allt sugen på att offra min cruiser, för att se hur det fungerar, kanske nu i sommar? Men det är slit och slängcykeln, skulle aldrig få för mig att hyra ut racern eller MTBn.
MVH
Magnus
Det kan jag förstå. Det motsvarar ju inte ens värdeminskningen och då tillkommer ju slitage, adiminstration, servicekostnader, försäkring, moms och skatt.JockeS sa:fick erbjudande om att hyra ut min darling i 2 månader mot 3500:- in cash..
tackade nej...
janolle sa:Man får INTE bumpa trådar här!
Ett fall?a.svensson sa:Men om man har en älskarinna då som man skämmer bort med resor och olika gåvor?
Mig veterligt är inte det förbjudet, eller om man betalar sin fru en viss summa för att få komma till hemma (känner till ett sådant fall):)
Fältprästen sa:Ett fall?a.svensson sa:Men om man har en älskarinna då som man skämmer bort med resor och olika gåvor?
Mig veterligt är inte det förbjudet, eller om man betalar sin fru en viss summa för att få komma till hemma (känner till ett sådant fall):)
Det är väl det normala, att betala sin fru på något sätt?
Prova att inte ge din fru något på några år. :)