Öijer
Aktiv medlem
Skulle ni anmäla er? Och deltaga..
Säg att någon skulle vara intresserad av att göra en lite annorlunda tävling..
Som ett långlopp fast tufft. Lite mer äventyr/överlevnad.
10-13 mil. Ungefär 70% skog och drygt 2000 höjdmeter..
Kanske inga vätskekontroller utan åkarna får klara sig själva, källor med vatten finns för att fylla flaskor.
Säg 200 pix i anmälningsavgift..
Lite tillbaka till mountainbike, så som det ska vara.
Finnmarksturen hade 21 km stig utav det dom uppgav var 112 kilometer(fast det var nog 118..).
Det blir ju 18% stig.. Å andra sidan så hade dom ju långa backar och runt 1700 höjdmeter.
Många tror att man får fler deltagare och gladare deltagare med lättare banor.
Men om man gör en bana rolig då? Med fina stigar. Grymma utförslöpor och svettiga backar.
Skulle inte det också kunna locka folk? Eller vill man bara ha ett lopp där man ska vara tempohäst?
Jag gillar stigar och backar iaf.
Och jag vill gärna tro att även tuffa banor/tävlingar skulle locka några hundra deltagare.
Som ett långlopp fast tufft. Lite mer äventyr/överlevnad.
10-13 mil. Ungefär 70% skog och drygt 2000 höjdmeter..
Kanske inga vätskekontroller utan åkarna får klara sig själva, källor med vatten finns för att fylla flaskor.
Säg 200 pix i anmälningsavgift..
Lite tillbaka till mountainbike, så som det ska vara.
Finnmarksturen hade 21 km stig utav det dom uppgav var 112 kilometer(fast det var nog 118..).
Det blir ju 18% stig.. Å andra sidan så hade dom ju långa backar och runt 1700 höjdmeter.
Många tror att man får fler deltagare och gladare deltagare med lättare banor.
Men om man gör en bana rolig då? Med fina stigar. Grymma utförslöpor och svettiga backar.
Skulle inte det också kunna locka folk? Eller vill man bara ha ett lopp där man ska vara tempohäst?
Jag gillar stigar och backar iaf.
Och jag vill gärna tro att även tuffa banor/tävlingar skulle locka några hundra deltagare.