Skum shim Sunrace 11s kasett

Man får väl som vanligt ungefär vad man betalar för. Billigt innebär inte bara ett lågt pris.
Jo fast jag har cykelpendlat i 20 år på billiga grejor utan problem. Typ Alivio bakväxel och billigast möjliga Shimanokasett därtill. Billigt är bra eftersom jag cyklar till jobbet i ur o skur och inte har tid att underhålla pendlarhojjen ordentligt.

Denna vinter är första med finare pendlarhoj.

Jag tänker att en billig kasett brukar vara tyngre och kanske rosta fortare än en dyr. Krispigare växling på dyrare. Men att indexeringen ska ligga helt fel har jag aldrig varit med om förut.

Gillar att Sunrace finns som alt till Shimano men i det här fallet blev jag besviken.

Senast ändrad:
Gillar att Sunrace finns som alt till Shimano men i det här fallet blev jag besviken.
Jag köpte en SRAM-kasett förra året till min Shimano-105-växel när det visade sig att Shimano slutat med den utväxlingsuppsättning jag lärt mig uppskatta. Det var uppenbart redan vid monteringen att SRAMs toleranser och finish inte är i Shimano-klass. Jag har haft ungefär de växelproblem du beskriver här sedan dess.

/Martin

Sunrace kassett shimano kedja slx vev ching chong drev fram Sunrace växel har inga som helst problem med den uppsättningen.
Nä det är många som har fungerande kombinationer, jag har också haft fungerande sunracegrejer tidigare, men det handlar nog om tillverkningstoleranser och kvalitetskontroll. Båda dessa kostar, så billigare prylar är naturligtvis sämre på den punkten, annars vore de dyrare.

Tillbaka
Topp