Skydd av cykel utomhus?

Bine78

Ny medlem
Skydd av cykel utomhus?
Hallå där cykelfolk.

jag har ett problem, har flyttat till en mycket liten etta vilket innebär att jag inte får plats med cykeln i lägenheten.
Balkongen verkar vara enda alternativet, men känns som det är mindre bra för cykeln. Jag använder den dessutom inte så mycket under vintertid.

Kan man fixa något slags skyddande täcke att lägga över den under vintern? Har för mig det finns en del med lite isolerande matrial.

har ni nå tips att ge mig?

Skydd av cykel utomhus?
Jag skulle ställa den i lägenheten. Häng den på väggen, ställ den i hörnet, eller snava över den varje dag. Det senare gör jag idag, och det tidigare tänker jag ordna Real Soon Now(tm).

Skydd av cykel utomhus?
Prioriteringar! Behöver du den där soffan, fåtöljen, TV:n, bokhyllan? :D

Nä, men ärligt talat går det att gömma undan en cykel på ganska många ställen. Högt upp på en vägg eller platt mot taket, till exempel.

Skydd av cykel utomhus?
langa in den under sängen, det fungerar faktiskt riktigt bra.

ta av pedaler och vrid styret 90grader så glider den under de flesta sängar.
ska du inte cykla på ett tag så kan du ju alltid lägga den i ett par sopsäckar. annars kanske de elaka dammråttorna käkar upp den.

Skydd av cykel utomhus?
lånar tråden lite jag med.. jag funderar på om ett sådant mc ställ kanske skulle funka för cykeln eller någon som vet något lämpligt överdrag. använder själv cykeln varje dag men den stå ute i väder och vind och slits därefter. den står ute pga boende i husvagn. inte roligt släpa in och ut ur husvagnen varje dag.... tips mottages även av mig..

Tillbaka
Topp