Skyddsshorts

Ocean

Aktiv medlem
Skyddsshorts
Efter en rejäl vurpa som slutade med en enorm lårkaka så jagar jag efter ett par vettiga skyddsbibs. Har POC vpd skydd i övrigt så jag har kikat lite extra på dem men de verkar inte finnas i lager alls i stl. L. Är det en utgående modell?

Eller finns det andra bra märken som man kan ha under shortsen? Gärna med EN-1621 Certifiering....

Skyddsshorts
Har tittat på Fox, Alpinestar osv. men är det bra skydd på dessa? verkar bara vara ngn slags extra foam som de sytt in i byxorna....POC vpd hårdnar ju vid impact. Kör blandat trail och lite enduro...vill inte ha hårda skydd då jag testat men inte känner mig bekväm i det.

Senast ändrad:
Skyddsshorts
Jag har raceface med vpd över höftbenen. På låren sitter enklare vaddering. Tycker de fungerar bra även om materialet och sömmar inte är helt premium. De är i kvalitet lika med de Alpinstars prylar jag har Mao. funktionellt men helt klart ett steg ner från POC.

Skyddsshorts
feeblesmith sa:
Jag har raceface med vpd över höftbenen. På låren sitter enklare vaddering. Tycker de fungerar bra även om materialet och sömmar inte är helt premium. De är i kvalitet lika med de Alpinstars prylar jag har Mao. funktionellt men helt klart ett steg ner från POC.
Viken modell har du? VPD på höfterna känns ju vettigt och kanske viktigare än att ha på lårsidan. Det kan jag leva med =)
Mitt förstaval är fortfarande POC-shortsen men de är ju slut överallt i stl. L så kikar på alternativ nu...

Tillbaka
Topp