vafan äre du dillar om, däcket väger 400 gram, du slänger i 60 grams notubes gegga, kränger på däcket på fälg, pumpar upp, av de där 60 grammen, så kanske 20 tränger ut i däcket, resten ligger o skvalpar. förstår inte vart du får 50 gram o sen 60 gram från? du åtgår utan att ha testat, från att första påfyllningen bara går åt till att täta, vilket är bullshit, vilket du hade vetat om du hade testat. sanningen är ju att till o me kan fylla på en extra gång och ändå sluta på samma vikt som slang, MEN MED UST fördelen. för notera att andra gången du fyller på, så behöver du ju inte fylla på lika mycket, då ingen vätska måste tränga ut i däcket o täta, då det redan skett. låter mer som om du in i det innersta försöker försvara nått du redan vet är skört.
vad irriterar du dig på? att de säljer sina saker som UST, och därför jämför sig med UST, vilket de gott o väl är 100 gram lättare på. förstår inte riktigt va anklagelsen om den felaktiga marknadsföringen ligger i.
att det känns pyspunka är ju fan inte så konstigt om du ä van o köra med 3,5 bar. tacka fan att det känns som pyspunka. om ja går från min audi a6, o sätter mig i en formel1 bil, tacka fan att det inte kommer kännas likadant :D att det kommer kännas ovant, i början i alla fall. :D o inte fan kränger det av, har krängt av däcket EN gång på 5 år, o då fastnade jag mellan två rötter, däcket kila fast sig, o ja vred på styret, hade garanterat blivit punka me slang med.
ja jag vet inte, tester har då visat att i skog i på gräns o sådant underlag, spelar inte trycket nån roll för rullmotstånd, på asfalt har du en fördel me lite högre tryck, men den fördelen förlorar du snabbt när du kommer in i skog eller annat underlag än asfalt, o sist ja kollade så kördes mtb i skogen, o den tid du vinner i skogen på bättre grepp till samma rullmotstånd, ä klart mer än du förlorar på asfalt. det där me va du tycker dig känna, att det skulle rulla mycket långsammare, jag får en känsla av att du känner så för att du är ovan vid det. skulle du ge det en ärlig chans o inte avfärda nått du inte ens testat utan att ens överväga det, så tror ja nog att du rätt snart skulle köra MINST lika snabbt även på hårt underlag. o det där om att de mätt me watt på vevpartiet, om det är så, vilket ja tvivlar på, va spelar det för roll. om du kör i 30 km/h o får använda 600 Watt för det, sen kör du me lägre tryck o håller 30 km/h och det då går åt 500 watt. då har du ju lagt mindre kraft för att framföra fordonet i samma hastighet. så spelar väll fan ingen roll om det är mätt på nav, vevparti eller däck, om man räknat va som krävs för att driva fram cykeln.
men visst, kör man på 300 grams däck, så förstår ja att det inte blir trevligt me geggan, men då har man ju redan däck från början som är helt värdelösa på allt annat än tort o hårt underlag.
du snackar väldigt mycket och säkert om nått du varken har testat eller ens bemödat dig att läsa på nått om :D o äre verkligen så viktfixerad som du verkar, så borde du ju inte hänga på mtbr, utan på weightweenies. då skulle du insett att det ä rätt många "viktfreaks" som kör me notubes geggan, det borde du ju i o för sig även fattat på mtbr. men uppenbarligen inte :D du borde ju även vet att en del fälgar kan man köra me en speciell tejp, då snackar vi om 7 gram, 7 hela jäkla gram :D
personligen värderar ja funktion före vikt, i alla fall till viss mån.
lite komiskt att du i andra tråden rackar ner på de som gillar mobiler o häftiga funktioner, när du själv verkar vara väldigt fixerad över att allt ska vara hyperlätt :D
kan vi lämna det här, tycker det är rätt klart vart det pekar. o har blivit en massa skitsnack som kanske inte hör tråden till.
o du, pröva först, snacka sen. eller läs åtminstone på istället för att ha förutfattade meningar baserade på gissningar :D