Slanglösa frågor!

Slanglösa frågor!
kaj a: Vad kör du med för slangar idag? Jag kör med Contintental Race King däck som är rätt tunna och än så länge Michelin Latexslang på mina XT775hjul. 1,8-1,9 bar och på en tävlingen dunkade de till ordentligt i en håla och fick genomslag som kändes i hela cykeln och trodde fälgen skulle bli sne eller något. Fick inte ens punktering. Grymt bra. Men stans är bättre.

Slanglösa frågor!
Cerro, genomslag behöver ju inte betyda genomslagspunka, bara för att man kör me slang, men risken för det ä ju högre.

kaj a, antingen stans, men själv föredrar ja väll dt/eclipse, varför? jo för att ventilen inte sitter fast i f, det vill säga, man måste bara ta bort ventilen om man ändå punkar i skogen. men i o för sig kan säkert notubes version täta bättre då det fälgbandet ä mer följsamt mot däcket.

Slanglösa frågor!
Kör nu 1.8 bar både fram och bak på RR 2.25 EVO utan att ha fått genomslag trots hård körning. Inga burpningar trots snäv kurvtagning. Jag blir bara mer och mer imponerad av hur mycket hårdare man kan köra på i stökig terräng med det lägre lufttrycket och utan slang. Däcket deformeras ju mycket lättare för samma lufttryck utan slang och jag tror att det är där den stora komfortvinsten ligger. Iofs är ju detta ingen nyhet för er som kört med Stan's sedan Dackefejden...

Tillbaka
Topp