Slanglösa landsvägsdäck

GustafH

Aktiv medlem
Slanglösa landsvägsdäck
Jag har upptäckt att Conti inte gör slanglösa landsvägsdäck vilket jag tycker är synd då jag gillar mina Contis. Inte för att jag kanske i det närmaste jag behöver men vad finns det för alternativ när det kommer till slanglöst på landsväg och hur funkar de i verkliga livet?

Slanglösa landsvägsdäck
Det finns en tråd från i våras med lite blandade synpunkter som både kan upplysa och förvilla :-)
https://happyride.se/forum/read.php/1/3342203/page=1

Min personliga åsikt är att det funkar bra om man har fälgar som är anpassade för tubeless, däck som är för det ändamålet (kör just nu med Schwalbe själv, tätningsvätska och att man monterar allting på rätt sätt.
Dom som har flest åsikter om att det inte fungerar verkar vara dom som inte testat själva.

Slanglösa landsvägsdäck
nypan sa:
Det finns en tråd från i våras med lite blandade synpunkter som både kan upplysa och förvilla :-)
https://happyride.se/forum/read.php/1/3342203/page=1

Min personliga åsikt är att det funkar bra om man har fälgar som är anpassade för tubeless, däck som är för det ändamålet (kör just nu med Schwalbe själv, tätningsvätska och att man monterar allting på rätt sätt.
Dom som har flest åsikter om att det inte fungerar verkar vara dom som inte testat själva.

Amen va katten, jag har sökt som en tok ju! Tack för både länken och åsikten!

Slanglösa landsvägsdäck
Vill du ha hyfsat lätta hjul så gör Hutchinson slanglösa däck som inte väger apa och inte behöver tätvätska i mängd...

Slanglösa landsvägsdäck
Aldrig provat tubeless tidigare men tänkte ge Mavic UST en chans. Byggt ett har hjul med Open Pro UST-fälgar och precis fått hem en uppsättning Yksion Pro UST-däck (som tillverkas av Hutchinson med enligt toleranser specificerade av Mavic). Hävdas att däcken skall vara enkla att kränga på utan hjälpmedel och kunna blåsas upp med vanlig golvpump men får väl se om det stämmer…

Slanglösa landsvägsdäck
Jag hade lite strul först, men tejpade om två gånger och lugnade mig lite på trycket och sen dess har det funkat klanderfritt i typ 3-4 månader. Inte cyklat vrålmycket på den cykeln uppskattningsvis 50-60 mil men det har funkat klanderfritt.
Schwalbe pro one 25 mm.

Tillbaka
Topp