Slanglöst för första gången och det pyyyser...

Skinnsbergarn

Ny medlem
Hej

Jag har tagit ur slangarna ur däcken och gjort dem slanglösa (så klart) med Stans no-tubes-vätska.Däck och hjul är tubeless-ready.
Jag fick till det så att det verkar som ena håller bra men det andra förlorar trycket. (håller hyffsat ca 1 timme eller två). Jag skakar och skakar. Kan jag göra ngt annat? Vad kan jag göra om vätskan verkar ta slut? Vad händer om luften helt går ur över natten? Är hela jobbet ogjort då? Har vätskan torkat?
Vad göra???

Magnus

och cykla istället... Ta med en pump =)

Nä, men jag tycker själv att det funkar bäst att cykla för att få tätt.Ofta blir man irriterad över att det läcker som tusan när man står i garaget men när man börjar cykla så tätar de förvånansvärt bra.

+1 på att cykla, kör på ojämt underlag så fördelas guckan bättre och tätar där det behövs. Kör i närområdet så kan du skippa pumpen också :-) T

Prova att lägga ner hjulen. En stund på varje sida. Det är ofta i sidorna det pyser ut iaf på specializeds 2-bliss däck.
Sedan kan du spraya diskmedel och vatten på däcken så ser du vart det pyser, sedan lutar/snurrar du hjulen dit det skummar så att guckan kommer dit.

Så länge ingen gucka har runnit ut, så är det bara att pumpa och försöka igen. Ett tips kan vara och skaka på däcket och lyssna efter skvalpande.

När jag skall täta så brukar jag (med löst hjul) "vippa" hjulet i sidled och snurra hjulet så att det kommer gucka på hela däcket. Sedan lägger jag hjulet på sidan. För att det skall bli någorlunda rakt lägger jag hjulet på en hink. Låt det ligga en minut. Upprepa sedan och lägga hjulet på andra sidan. Diskmedel på däcksidorna för att se att det blir tätt.

Kolla 6:20 in i denna videon:

Tillbaka
Topp