Trek Slash 10,0 finns den?

Jonny123

Medlem
Hej håller på att leta ny cyckel till grabben.
Har hittat en Trek slash 10,0 begagnad men hur jag än använder alla mina google kunskaper så hittar jag inte att denna modellen ens existerar någon som vet mer?

Hmm men på ramen sitter står det 10,0 men visst det kan man ju sätta dit själv...
Frågan är om man vågar köpa..

Det ser ut som en Trek Slash. Jag tycker att det är osannolikt att det är en kopia. Vad som stor på ramen spelar ingen stor roll. Viktigast är att dämpare och lager i ramen är i ok skick. Om inte så blir det dyr underhåll.

Nu jag tittar mer noggrann på baksvingen ser jag att den inte stämmer överens med en Slash 9.7 från 2018. Då säger jag kinakopia.

Det som jag funderar över vad är det för framgaffel då det sitter skydd över gaffelbenen.
själv gissar jag på någon modell av suntour och det baserar jag på dom justeringar som sitter på gaffeln uppe.

Det som jag funderar över vad är det för framgaffel då det sitter skydd över gaffelbenen.
själv gissar jag på någon modell av suntour och det baserar jag på dom justeringar som sitter på gaffeln uppe.

Noterade också justeringen men funderade inte mycket på det. Jag känner inte igen den som RockShox.

Pratat med säljaren nu och skall vara bygd av Fssuport. Det ser ut som ett seriöst ställe om man kollar hemsidan.. så svårt bara att veta om den är värd vad säljaren begär..

Tog och fick kontakt med byggaren.
Han svar:
Det är en 9.9 slash som är byggd från ramkit, omlackad efter en kolfiber lagning.

Jag tycker att det inte är en Trek. Om man tittar på kedjestagen på vänstersidan går bromsslangen in i ett små hål. Riktiga Slash har en baksving i alu med en stor utformning där.

Jag tycker att det inte är en Trek. Om man tittar på kedjestagen på vänstersidan går bromsslangen in i ett små hål. Riktiga Slash har en baksving i alu med en stor utformning där.

Men jag ser ut att en Slash 9.9 från 2020 har en sån kedjestag, i kolfiber antar jag då. Så där är det inte osannolikt att det är en skadar och lagt Trek ram. Det var det jag tänkte på innan.

Gaffeln verkar dock billig. Och viktigast är att dänperiet och lager är i bra skick. Annars blir ser flera tusenlappar till i service.

Tillbaka
Topp