Slimmad cykelväska/fodral.

mtb565

Aktiv medlem
Lastar cykel i bilen vilket skitar ner en del. Finns det någon smidigt lösning som sväljer cykeln utan framdäck på? Finns det ett fack för framdäck är det ett plus men inte måste. Ska passa en 29" FS.

Hittar bara riktiga cykelväskor där backdäck och framdäck måste monteras av.

Jag har en gammal SAS väska som man i princip skulle kunna sy en större version av. Vet inte om en vanlig symaskin tål det bara

GustafH sa:

Ser inte helt fel ut!

Hasse#7 sa:
3x2 meter presenning på Biltema? Eventuellt toppad med lite vikning och sömnad.

jonte987 sa:
Jag har en gammal SAS väska som man i princip skulle kunna sy en större version av. Vet inte om en vanlig symaskin tål det bara

Båda bra förslag, men då måste jag sätta mig och sy själv :D. Troligtvis den lösningen som gäller ifall man vill få den som man vill.

thomaslundstrom sa:
Alternativt gammalt avlagt påslakan. (Men då får man ju inte köpa nya prylar, inte sant? ;)

Faktiskt inte helt fel, tveksamt med hållbarheten dock.

Spacekitty sa:
Viltsäck finns i lite olika modeller. Biltema har en 300X160, det måste väl gå att få in en cykel i en sådan. https://www.biltema.se/fritid/jakt/jaktverktyg/viltsack-2000041595

Sålänge det är någorlunda smidigt att trycka in cykeln så, är det nån meshvariant på tyget?

Försökte hitta en bild på sas cykelväska men den verkar ha gått till historien utan att fastna på Internet.
Helt fyrkantig platt i nån synteväv. Passade 26a. Jag tror jag tog av framhjulet och drog ett snöre runt så det blev ett litet paket.
Passar nog bra att ha hjulen i nu. Eller barncyklar.

Senast ändrad:
Som vanligt är jag dålig på att följa upp mina trådar, jag köpte iaf en Zacky Lastsäck och är nöjd. Billig, smidigare än en vanlig presenning och användbart till annat. Materialet är inte jättetjockt så finns väl lite risk för att man gör ett hål om man är lite oförsiktig, klämmorna man använder för att hålla upp öppningen när man lasta känns väldigt budget men håller än.

Billigast på Granngården, https://www.granngarden.se/lastsack-zacky-gra/p/1250592

pYjmCXt.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp