Slingor kring Enköping

• Trådstartare Trådstartare jano
  • Start datum Start datum
J

jano

Guest
Slingor kring Enköping
Mors!

Tänkte ge mig ut i skogen lite när snön försvinner och undrar om det finns ngn som har tips på enkla nybörjarrundor runt Enköping?

Slingor kring Enköping
Upplandsleden från Bredsand mot Lillkyrka är riktigt bra, ännu bättre när det är torrt.
Sen finns det en massa stigar i skogen ovanför badet som går lite hur som helst.
Bara att leta sig fram, annars så finns det en klubb som tränar där ibland. Dom hittar nog ganska bra där ute.

Slingor kring Enköping
Håller på att inventerar de norra delarna av kommunen. Testade upplandsleden Härled till Korsbacken i går. Bitvis kul cykling men många steniga partier som var väl tekniska (Iallafall för mig som inte kört i skogen sedan 91 och under rehablitering efter benbrott). Men glad blev jag iallafall.

Slingor kring Enköping
Jodå lerigt är det, bitvis väldigt lerigt!!
Första biten norr om Härled går inte att cykla, man sjukner ned till fotknölarna i lera, (och det när man sitter på cyklen) Hur det går då när man inte är van med SPD pedaler kanske ni kan gissa.

Slingor kring Enköping
Jasså, du har tagit fram cukeln nu. Ganska vettig tid för en gångs skull oxå.
Få väl se om man får tid på söndag då, om ni ska ut då?
Tog en sväng i Bresse i förra veckan, skapligt blött och tungkört. Men fan så kul och lerigt.
Annars så är det distans träning på landsvägshoj innför Vätten på tisdagar från Cykelhörnan kl 18:20.

Slingor kring Enköping
cebb skrev:
-------------------------------------------------------
> Upplandsleden norr går att cykla upp till Skattmansö,
> är dock troligtvis lerig förnärvarande.

Vill bara förtydliga att det går att fortsätta norrut ända till Siggefora. Vi brukar ibland cykla Uppsala-Siggefora-Skattmansö-Uppsala där Upplandsleden är höjdpunkten, resten är transport. Finns några fina bilder på följande länk som visar lite av stigstandarden: http://web.telia.com/~u18323654/Siggefora050709/index.html

Hur ser Upplandsleden ut söderut från Skattmansö? Har inte provat den ännu.

/Lars

Slingor kring Enköping
Jonny och jag ska på :www.freewebs.com/lan2006/index.htm/ hela helgen så jag vet inte om jag kommer ut nu på söndag.Men nästa söndag är jag med.

Slingor kring Enköping
lave skrev:
-------------------------------------------------------
> cebb skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Upplandsleden norr går att cykla upp till
> Skattmansö,
> > är dock troligtvis lerig förnärvarande.
>
> Vill bara förtydliga att det går att fortsätta
> norrut ända till Siggefora. Vi brukar ibland cykla
> Uppsala-Siggefora-Skattmansö-Uppsala där
> Upplandsleden är höjdpunkten, resten är transport.
> Finns några fina bilder på följande länk som visar
> lite av stigstandarden:
> http://web.telia.com/~u18323654/Siggefora050709/in
> dex.html
>
> Hur ser Upplandsleden ut söderut från Skattmansö?
> Har inte provat den ännu.
>
> /Lars

Från Skattmansö brukar det vara ganska igenväxt på sommaren, går ganska mycket på grusvägar till Enköping.
Bästa delen annars är från Enköping till Lillkyrka och sen vidare till Härjarö.
Den delen har mera stig att erbjuda och är grymt rolig om det är torrt i backen.

Tillbaka
Topp