Slingshot Farmboy 29"

Slingshot Farmboy 29"
Börjar med att påtala att styret och handtaget bara sitter med på nåder. Easton Monkeylite och Lizard Skins lock ons ska dit istället, när jag får dem av mamma. Och det händer inte förrän jag vänt styrstammen rätt och kapat gaffelröret.

DSC00072.jpg ht=544

DSC00085.jpg ht=544

DSC00082.jpg ht=544

DSC00100.jpg ht=544

DSC00101.jpg ht=544

DSC00111.jpg ht=544

DSC00114.jpg ht=544

DSC00099.jpg ht=544

DSC00097.jpg ht=544

DSC00105.jpg ht=544

DSC00080.jpg ht=544

Plutteskivan:
DSC00108.jpg ht=544

Matchmakersarna gör det hela så grymt mycket finare. (Scottstyret och handtagen gör det inte..)
DSC00083.jpg ht=544

Inga tunga rattar här inte. För..
DSC00088.jpg ht=544

..om man kör Rock Shox Reba..
DSC00089.jpg ht=544

..så har man ändå med sig..
DSC00092.jpg ht=544

..en insexnyckel..
DSC00093.jpg ht=544

..som passar i det där hålet!
DSC00095.jpg ht=544

Snart ska jag åka på första skogsrundan! Återkommer med ytterligare intryck då. :)

Edit: Stavfel.

Senast redigerad av en moderator:
Slingshot Farmboy 29"
Grymt.
Fatta vilket bojsänke den skulle varit med rattar på bromshandtagen :)
Ska bli spännande att höra hur du tycker den är i skogen

/Johan

Slingshot Farmboy 29"
Ramen väger 2495 gram. Den flexar nästan ingenting när jag bara sitter på den, och inte kännbart när jag bara cyklar en sväng runt kvarteret, men jag har ju inte tagit i alls än..

Slingshot Farmboy 29"
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> gick den att cykla på?

Cykla o cykla... Jag lyckades rulla bort till elverket bakom huset för fotograferingen, men jag ser fram emot att piska, skrika åt och besudla den lilla farmarpojken i skogen.

Skämt åsido så känns den responsiv och effektiv som en hardtail-aluram, och bekväm med lite flex över guppen tack vare fjädern och glasfiberbryggan. Eftersom jag inte dragit på för fullt än kan jag inte säga något om SPT:n.

Vito: Ta en titt här: http://www.slingshotbikes.com/technology/slingpower, jag skrev en förklaring tidigare i nån annan tråd också, men hinner inte leta upp den just nu.

Freddie: BMX-ramen är riktigt cool. Den är så liten och kompakt. Ettrig liksom. Det ser den här lilla Farmboyen ut att vara också:

Picture2.jpg ht=270

Slingshot Farmboy 29"
hmm, du har cykeln hemma i en tre kvarts månad ungefär men allt du cyklat på den är runt huset? Inte ens Skogling skulle klara av att cykla så lite på en ny cykel på den tiden tror jag.

Slingshot Farmboy 29"
Mycket jobb, lite fritid, ingen kedjesmörja. Det är väl som jag säger i min profil, jag gillar att våndas litegrann. Menegentligenhandlardetomattjagvillattalltskavaraperfektinnanjaggermigutochthrashar,ochdärförvilljag
hajustdendärkedjesmörjansomallasagtattjagskahaochdenkommerförstnärpumpenjagväntarpåkommerochdåkommer
dessutomhjälmensomintesittersåsoppigtsomminnuvarandeochjagvillcyklajungfruturenuteiskogenochförattdet
skabliriktigtkulbehöverjagtamigutditmedbilfördåslippervicyklaifyrtiominuterförstochförattkunnaåkabil
måsteVincentföljamedförhanharbilenochhanmåsteförstfixasinblödandeframgaffelochdetkommeratttaetttagmen
efterdetkommeralltblibra.Heltstört. Puh.

Edit: Allt fick inte plats om man inte la in returslag..

Senast redigerad av en moderator:
Slingshot Farmboy 29"
Ja verkligen! Därför måste första repan vara så bra som den kan! Plus att den där lilla detaljen med rätt kedjesmörja, som du Leo för övrigt hjälpt mig förstå att jag ska ha (även kallat Leos vita skum, hehe), kan få lov att vara större än den normalt skulle eftersom jag ändå har lite ont om tid just nu..

Slingshot Farmboy 29"
Ya'll work up a good sweat ridin' that Farmboy, Hans!

And I thought Cove was a difficult brand to sell.

Jag tackade ja, trots att jag har inte hunnit ned till Malmö för att testa cykeln. Det har du inte hunnit göra heller, iofs... ;)

Slingshot Farmboy 29"
Idag köpte jag kedjesmörja. Nu ska jag bara hem till mamma på andra sidan Skåne och hämta skorna, styret, handtagen, minipumpen, fältverktyget och handskarna. Sen ska jag åka en tur med Vincent. Shit vad han kommer att få ta i för att hinna med. Moahaha!

Daner, du menar väl att jag kommer att worka upp en sweat för att jag inte kommer att vilja sluta cykla, va? Hehe. Synd att du inte hade vägarna förbi för en provrunda, förresten. Men om du kittar upp en Slingshot kan vi ju köra happy-sling-ride. :)

And: Cove is difficult to sell because of it's pre-pubertous names.. ;)

Slingshot Farmboy 29"
Lekeberg skrev:
> Idag köpte jag kedjesmörja. Nu ska jag bara hem
> till mamma på andra sidan Skåne och hämta
> skorna, styret, handtagen, minipumpen,
> fältverktyget och handskarna. Sen ska jag åka en
> tur med Vincent. Shit vad han kommer att få ta i
> för att hinna med. Moahaha!

Läges-rapport tack :)

Slingshot Farmboy 29"
Sitter och väntar på svar från stallkompisen om vi ska ta en tur ikväll. I så fall blir det mini-RR imorgon. :)

Fick paket från Actionsports i tisdags så jag bytte kassett och kedja igår. SRAM PG-990 och XTR-kedja istället för SRAM 970-kassett och 971-kedja. Så nu är den nästan fulländad. Ska bara göra mig av med den där klumpiga Poplocen och några malplacerade klibbor. I paketet fanns också en SKS Rennkompressor och min nya hjälm, en Giro Hex.

Min Thomson-styrstam har jag vänt upp-och-ner för att det är så mycket mer bekvämt så. Är det nån fara att köra med den på fel håll, förutom att det vänder sig i magen på mig när jag tittar på den med texten u-o-n?

Slingshot Farmboy 29"
Skönt. Då kör jag med den upp och ner tills jag blir gammal och dålig i ryggen och måste sitta mer upprätt. Får fundera lite på det där med eltejpen.

Slingshot Farmboy 29"
Daner skrev:
> X2 fungerar helt OK utan tejp.
>
> http://lhthomson.com/gallery/x2_17a_1280.jpg
>
> ;)

Jag önskar fortfarande att jag inte varit så snabb med att tacka nej till X2:an. Anledningen till nejet var att mitt styre inte var oversizat, och X2 inte fanns för 25,4. Fast senaste tidens diskussion om oversized eller ej fick mig att gilla läget lite bättre. Mycket bättre. Jag är förresten helt nöjd med min Elite. *Nojinx*

;)

Slingshot Farmboy 29"
leffo (fd noob) skrev:
> :O var du tvungen att såga upp dörposten för
> att få in paketet???

Nej, jag var tvungen att ta ner hela jälva väggen. Inget fick komma i vägen för min nya hoj!

Slingshot Farmboy 29"
Yezyz, om jag fattar det här rätt - Du fick hojjen 23:e Februari, för 1,5 månader sedan, men har fortfarande inte testat den ordentligt? Är du tokig människa?! Sjukskriv dig eller ta semester eller vadsomhelst men ut å åk nu för helsikke. Och ta massa bilder. Helst inklusive från sidan när du tvärnitar i nedförsbacke på asfalt. Kan inte begripa hur slingshoten ska undvika att bli ganska mycket kortare då.

Slingshot Farmboy 29"
Hehe, tvärnitbilder ska jag verkligen försöka få med! Bra tips!

Jag har smygcyklat lite, men det har som sagt varit mycket väntan på både grejer och tillfällen. Men ikväll så!

Slingshot Farmboy 29"
Här kommer några bilder från gårdagens lilla tur. Vi hittade en gammal löparbana som gav perfekt friktion vid fotograferingen av tvärnit-bilderna. :)

Vincent gillar att fota, så han tog på allt som rörde sig och stod still:

IMG_8144small.jpg ht=483

Nya kassetten är riktigt porrig. Ambjörn föreslog att färgen är innerfittarosa. ;P

IMG_8143small.jpg ht=483

IMG_8174small.jpg ht=483

Styret är bytt till det tilltänkta och handtagen är på:

IMG_8146small.jpg ht=434

IMG_8187small.jpg ht=483

IMG_8191small.jpg ht=483

IMG_8193small.jpg ht=725

Nu ska vi se om den där vajern slackar under inbromsning:

IMG_8180cut.jpg ht=725

IMG_8199small.jpg ht=483

IMG_8198small.jpg ht=483

MC Hammer tog den här bilden btw:
IMG_8196small_mc_hammer.jpg ht=483

Och så här lycklig blir jag av att provrulla min lilla Farmarpojke: :D

IMG_8168cut.jpg ht=587

Jag kan inte säga så mycket om hojen efter denna korta tur. Ramen beter sig dock mest som en hardtail men bjuder på komfortdämpning och är grym på att klättra och låta mig ligga i lite högre växlar än på en vanlig ht eller fs. Härlig och rolig är den i alla fall!

Slingshot Farmboy 29"
Gissa om den kommentaren stod skriven i tidningen, Janne.. Hehe :) Nåväl, vi var på andra ställen också men kameran låg precis så där långt ner i väskan som den inte ska. :)

Slingshot Farmboy 29"
Det gör jag så gärna! Önskar bara att jag var lite mer disciplinerad med kameran.. Det är lätt att den stannar i väskan när man har roligt. :)

Slingshot Farmboy 29"
Ja, estetiken har verkligen suttit i första rummet och gör det fortfarande. Men jag känner inga problem inför att besudla hojen trots det. Den är absolut till för att användas. Hårt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp