Slipade glasögon för stigcykling?
Samma här! Ser ut att sitta lite sisådär ibland, men absolut noll problem i praktiken. Rena himmelriket att kunna läsa på telefonen med racerbrillor på!Hydrotac har jag, funkat kanon i 2 år.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma här! Ser ut att sitta lite sisådär ibland, men absolut noll problem i praktiken. Rena himmelriket att kunna läsa på telefonen med racerbrillor på!Hydrotac har jag, funkat kanon i 2 år.
Sportbrillor har för nästan halva priset jmfrt med andra svenska säljare. Styrka kan man luska ut genom att jämföra läsglasögon med olika styrka.Jag sitter och kollar på läsrutor för cykelbrillorna. Dvs sådana man trycker dit med kapillärkraft.
Vilka rekommenderar ni som har gått före?
Hur menar du? Går det inte att slipa välvda glas?Jag har abbonemang hos Synoptik.
Betalar en summa i månaden (kostnaden beror på synfel o val av bågar) och jag har valt ett par vanliga glasögon, ett par solglasögon o ett par sport Oakley solglasögon till cykeln.
Enda nackdel med slipade sportglasögon (men inget att göra med abbonemanget) är att man är begränsade till glasögon med 2 separata linser, dvs sådana glasögon med en stor svepande lins är uteslutna, då det är svårt/väldigt dyrt att slipa dem.
- Man får byta ut en båge per år.
- Om synen ändras, så byts linserna i alla 3 par glasögon.
- Försäkring ingår i abbonemanget.
De kör Zcifi för 199kr jmft Hydrotac för det dubbla på andra ställen. Är de ok?Sportbrillor har för nästan halva priset jmfrt med andra svenska säljare. Styrka kan man luska ut genom att jämföra läsglasögon med olika styrka.
Hur menar du? Går det inte att slipa välvda glas?
Om det som är vanligtvis 2 separata linser, är en stor lins, som en del sportglasögon är, så är det betydligt dyrare att slipa de. Det sa optikern iaf.Hur menar du? Går det inte att slipa välvda glas?