slöhjärnade cykelfetton

• Trådstartare Trådstartare softlan ultra
  • Start datum Start datum
slöhjärnade cykelfetton
Stort tack till Softlan Ultra. Alltid kul med trådar som får en att asgarva när man läser. Det jobbiga är bara att komma på ett bra svar när kollegan frågar vad man garvar åt =P

slöhjärnade cykelfetton
Se där. så mycket roligt man kna orsaka bara för att man har en riktigt kass dag på jobbet. Hoppas att ni trivdes med agg gegga ner någon! Jag tycker det är jätte kul att det finns ett forum att skriva all möjlig dynga på det får ni gära göra, jag gillar att läsa det. Men det jag inte tycker är lika roligt är de stackare som skirver in seriösa frågor. De kan ni väl ge seriösa svar. Annars fram för mer dynga, det behövs för att hålla humöret uppe i vinternatten när verenda cykeltur, hur underbar den än är, alltid avslutas med en ortoligt skitig cykel som måste göras åtminstone någorlunda ren. Jag är inte en surfitta förresten,jag tycket inte alls att cykling måste vara på allvar. I så fall skulle jag ju ha slutat för

slöhjärnade cykelfetton
Oj sorry, datorn slängde ut mig. Sitter på bibloteket eftersm jag inte har internet hemma.
Altså sammanfattning: Jag är ingen surfitta med pms-hysteri som anser att cykling i allmänhet och mtb i synnerhet är till för enbart seriösa människor med siktet inställt på os i stort land med lång mur. Inte heller anser jag att detta forum bör ha dylik inställning. Tvärtom! Jag önskar bara att man inte ska tracka ner på de som vill vara seriösa. Det finns så otroligt mycket kunskap bland alla er som är inne på den här sidan, gör er då inte lustiga över de som inte vet allt. Jag vill kunna fortsätta fråga om saker och få kunniga svar, och att andra ska kunna göra det utan att vara rädda för att bli uthängda som idioter. Så där ja. präktigt så det förslår. Nu ska jag ut och leka, med min favvohoj

slöhjärnade cykelfetton
Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Olle: Nu ska jag bryta mig in hos dig och spraya
> din Ruckus och NRS rosa... :)
>
> --------
> Jag är knäpp.
> (Do not put your hands in the ball exit area)

Hahaha! Gör det, men då skulle du få fett med stryck! :D :P

slöhjärnade cykelfetton
cykeltina skrev:
> Men det jag inte tycker
> är lika roligt är de stackare som skirver in
> seriösa frågor. De kan ni väl ge seriösa svar.

Haha, oftast när frågan har blivit besvarad, vilket oftast sker i de första inläggen, så spårar trådarna ur i bland. Eller ja.. ganska ofta. Hade väl egentligen blivigt ganska tråkigt annars. That's Life

Du borde jobba som cykelbud förästen! Så slipper du dåliga dagar på jobbet, och kan dessutom cykla hur mycket som helst. :)

slöhjärnade cykelfetton
Tina. Happy kanske inte är det allra bästa stället om man endast vill utnyttja forumet som gratis problemlösning utan att använda sökfunktionen eller google. Det finns cykelbutiker som tar betalt för sådant. Är man dessutom här väldigt sällan missar man garanterat tillräckligt med myspysigt dravel som kanske hade behövts för att inte ta åt sig så mycket när man inte får svar som passar.

Kram Freeridefettot David

slöhjärnade cykelfetton
=David skrev:
> Tina. Happy kanske inte är det allra bästa stället
> om man endast vill utnyttja forumet som gratis
> problemlösning utan att använda sökfunktionen
> eller google. Det finns cykelbutiker som tar
> betalt för sådant. Är man dessutom här väldigt
> sällan missar man garanterat tillräckligt med
> myspysigt dravel som kanske hade behövts för att
> inte ta åt sig så mycket när man inte får svar som
> passar.
>
> Kram Freeridefettot David

--------------------
Du är grum =david,har du sett min polare?han har försvunnit..gone ghost,rippat väck,rökt själ,skrapat flodhäst,rånat pung,smiskat fläns.klätt en ådra,smyckat en utväg,kört en rivstart,hela kisen är en eufism..droppat bag,knäckt en burk.filat pipa,smackat gotteficka..

Bilagor

• randywestpresents2.jpg
    randywestpresents2.jpg
    27.7 KB · Besök: 23
slöhjärnade cykelfetton
Upptäckte tråden först nu. Underbar. Uppenbarligen finns det jävligt mycket cykelfetton här som går i gång som på beställning... Känsligt ämne tydligen... Jaja, simma lugnt.

slöhjärnade cykelfetton
För att sparka lite på en död häst kom jag på att följande sång är ett passande svar;
Big Fish - Jag flyter (CD: Andar i halsen)

Jag motarbetar mig själv, så vem vill jag göra glad?
Tror inte nån kommer tacka mig sen när jag är klar
kraft, tid, död, liv
ingen kan leva för andra, här får du möta den jag är

Ingen bestämmer över mig, över vem jag borde va
När det är vackert väder går jag ut för det känns bra

Jag flyter i mitt eget hav
Jag ställer mina egna krav

Ingen skall leva genom mig, eller styra vad jag gör
Ordna upp ditt eget liv om du kan, din amatör
Du simmar i en trång kanal

Tid är nåt jag har gott om så länge jag är fri
Du har själv valt att slava med stress och hysteri
Krav, tid, död, liv
Ta dina normer och regler, sen kan du lämna mig i fred

Ingen bestämmer över mig, över vem jag borde va
När det är vackert väder går jag ut för det känns bra
Jag ställer mina egna krav

Ingen ska leva genom mig, eller styra vad jag gör
Ordna upp ditt eget liv om du kan, din amatör
Du simmar i en trång kanal
Jag dansar på din jävla grav
Grumt bra skiva för övrigt.

Och jag håller med att XC-svetton sällan får ett bra bemötande på det här forumet, vissa ser det som sin plikt att konvertera alla till AM-fetto. Spelar ingen roll om det är veganer, kristna eller singlespeeders; Korståg gör ingen glad...

slöhjärnade cykelfetton
softlan ultra skrev:
> Men altså, hur många av alla inläggen på den här
> sajten är bara skit. töntiga komentarer på alla
> försök till vettiga inlägg. Har ni inget bättre
> för er än att sitta och skriva dynga? Om jag hade
> så mycket ledig tid skulle jag tillbringa den på
> det bästa sättet- hojjandes. Själv måste jag jobba
> heltid och extra för att kunna finansiera min
> träning och tävlande. Inte konstigt att man aldrig
> ser någon av er vare sig i skogen eller på
> tävlingar ni är väl ett gäng cyckelfetton som bara
> sitter på häcken och skryter och "snackar skit" om
> oss xc-svetton som verkligen tillbringar all ledig
> tid i skogen och på vägen. Ni skulle väl aldig ge
> er ut i ösregn eller kyla före att träna. Är det
> någong av er som ens har en mtb. Ni kanske bara är
> ute efter att snacka skit? Okej det är inte alla
> på den här sajten som är kass, inte alls men några
> få som gör en massa inlägg om samma skit hela
> tiden och bara måste få "göra sin röst hörd" i
> varje nytt ämne. Ut å kör med er så att ni får
> något vettigt att skriva om!

Med anledning av dina klargöranden längre ner i tråden, Tina:

Jag har föstått att du i grunden hade ett gott syfte; du ville att folk skulle vara mer seriösa och att det inte skulle vara så mycket skitsnack(?). Om jag skulle försöka mig på en "översättning" av detta inlägg till en mer diplomatisk - och kanske mer effektfull - variant av inlägg kunde det kanske låta mer så här:

Det här forumet har egentligen en mängd goda kvalitéer, men ibland upplever jag det som om trådarna alldeles för lätt spårar ur och handlar om oväsentligheter. Försök att hålla er seriösa till cykling och de ämnen som är aktuella i varje tråd, så är ni hyggliga.
Jag tror att folk från början skulle ta dig mer på allvar då, Tina. Nu påminde ditt inlägg om ett slags kollektivt påhopp (även om jag nu i efterhand förstår att det inte var avsikten!), vilket inte var så lyckat.

slöhjärnade cykelfetton
the_TnT skrev:

> Och jag håller med att XC-svetton sällan får ett
> bra bemötande på det här forumet, vissa ser det
> som sin plikt att konvertera alla till AM-fetto.
> Spelar ingen roll om det är veganer, kristna eller
> singlespeeders; Korståg gör ingen glad...

Är det verkligen så då?

slöhjärnade cykelfetton
Hej. Pizza ätes endast den dag då all annan mat är inlåst eller cancerframkallande(jag gillar inte kräks på blöt handduk) däremot kunde jag tänka mig en riktigt flottig kebab med pommes nån gång när man kommer hem kall blöt och vrålhungrig. Svårslaget, men det har nog många redan testat. Helgens cykeltur var 3 1/2 timme lång, i Jönköping ihop med 8 andra glada cykeltjejer med elitsatsning i siktet. Regn, lera, härliga stigar, växelbingo och bromsar som tog(ibland). Nu vet jag varför cyklister ifrån jönköping och huskvarna är så grymma på å cykla uppför. Kanonfint var det i alla fall. Ja just det det var ju en kille med också. han var vår utmärkte guide i snårskogen. Tack för det Anders!

slöhjärnade cykelfetton
Yes! Jag är mer svetto än Tina;) Jag var ute ca 4,5-5 timmar i helgen! Vet inte exakta tider och hastigheter eller mål, eftersom jag inte elitsatsar, hehe! Tänka sig vilken energi man får av Billys Pannpizza;)

/Erik

slöhjärnade cykelfetton
Drifter skrev:
> Yes! Jag är mer svetto än Tina;)

Det är vi nog alla om det är 3,5 timmar per helg som gäller.

tufft med elitsattsande personer föresten...mycket tufft!

slöhjärnade cykelfetton
cykeltina skrev:
> Jag sade inte att det var den enda träningen jag
> gjorde den helgen eller hur?

HAHA,...nääää. Det är förståss.

Men det är bara börja rabbla,..Jag antecknar.

slöhjärnade cykelfetton
Ville skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Och jag håller med att XC-svetton sällan får
> ett
> > bra bemötande på det här forumet, vissa ser
> det
> > som sin plikt att konvertera alla till
> AM-fetto.
> > Spelar ingen roll om det är veganer, kristna
> eller
> > singlespeeders; Korståg gör ingen glad...
>
>
>
> Är det verkligen så då?
>
>

om folk uppfattar det som så så stämmer det väl? jag ser inget i den här tråden som motsäger påståendet, tvärt om. =D

slöhjärnade cykelfetton
Utan xcsvetton på detta forumet skulle det bli ännu mer skitnsnack tror jag. Jag är inget svetto precis men verkar som jag håller på när jag ska sälja min AMram och köpa en XCram och kör givetvis i lycra samt att jag börjat träna lite mer seriöst nu. Allt tack vare detta forumet.

slöhjärnade cykelfetton
the_TnT skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > Är det verkligen så då?
>
> Här är ett aktuellt exempel: http://happymtb.org
>
> geblod.nu -= Carpe Diem! =- geblod.nu

Och jag har svarat på det...Bara för att jag inte tycker att det ser roligt ut?. får jag inte skriva om kjells tur då??...Det är väll inte att motarbeta xc-svetton. Sen försöker jag dessutom tareda på vad han hette i efternamn vilket är i allra högtsa grad ON-topic. Jag tackar dessutom xc-svettornas xc-svetto för att han hjälpte mig.......

slöhjärnade cykelfetton
Ville skrev:
> Bara för att jag inte tycker att det ser roligt ut?. får jag inte skriva
> om kjells tur då??

Självklart får du det, men du och en handfull andra gör det så gott som alltid på ett sätt som åtminstone jag tolkar ungefär så här;

"Ingen vettig människa skulle cykla den där banan utan att få fett med betalt för det, satan vad trist!"

Jag vet att du har cyklat liknande tävlingar själv och att du nu tycker att du funnit något bättre, cool. Men man måste inte skriva det på näsan på alla som tycker det är roligt/givande att cykla Långlopp?

För att ta =Davis metafor med simbassängen; Folk borde både få träna längder och leka med plastkrokodilerna i samma bassäng utan att vi ska börja skvätta på varandra.

hond%20met%20krokodil%20op%20hoofd.jpg

slöhjärnade cykelfetton
the_TnT skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > Bara för att jag inte tycker att det ser
> roligt ut?. får jag inte skriva
> > om kjells tur då??
>
> Självklart får du det, men du och en handfull
> andra gör det så gott som alltid på ett sätt som
> åtminstone jag tolkar ungefär så här;
>
> "Ingen vettig människa skulle cykla den där banan
> utan att få fett med betalt för det, satan vad
> trist!"

Men det är din tolkning. Och jag kan inte stå för vad andra tolkar utav mina inlägg. Jag menar det jag skriver, inte det andra tolkar av det.

Och det är lite det jag tycker att hela denhär "integillaxc-svetto" grejjen handlar om. Att de tolkar inläggen på värsta möjliga sätt och tror att de inte är välkommna. När vi kanske igentligen bara inte tycker lika.

Sen att det kommer ironi och bilder i mina inlägg är väll knappast något som har med xc-svetton att göra?

> För att ta =Davis metafor med simbassängen; Folk
> borde både få träna längder och leka med
> plastkrokodilerna i samma bassäng utan att vi ska
> börja skvätta på varandra.

David ahr så rätt så rätt. Men då får vällfolk sluta klaga när folk skriver ironiska och skämtsamma inlägg. Se bara tinas första inlägg i denna tråd. Det är väll precis lika mycket påhopp eller inte påhopp som det som ni påstår existera på xc-svetton.

> geblod.nu -= Carpe Diem! =- geblod.nu

Edit. jobbade och han inte skriva klart. Så jag skrev till några rader till.

Senast redigerad av en moderator:
slöhjärnade cykelfetton
Ville: Om ironin och skämten inte går fram, och folk tolkar det på annat sätt än vad du tänkte då kanske man skall tänka på hur man framställer det man vill ha fram.
Text är ju ett otroligt bra medium att bli missförstådd, feltolkad och snedciterad i. Eller bara att man halkar på tangentbordet och och det man tänkt framställa blir helt annorlunda när man läser det.

slöhjärnade cykelfetton
Imorgon bitti mellan halv åtta och halv nio ligger jag i bassängen i eriksdalsbadet och plaskar. Jag är han i hjälmfrilla och baggybadbraller. Kom dit och lajja!

slöhjärnade cykelfetton
Cykla för att ha roligt? tänka själv?

Det är inte det som gynnar systemet...

systemet vill ha kuvade människor som cyklar för att ska ha tråkigt, att skriva trams på ett cykelforum för att man tycker det är kul är likadant som att cykla för att ha roligt, det bör därför straffas på samma sätt, med konvertering till kannibalism.

slöhjärnade cykelfetton
Mattias L skrev:
> Ville: Om ironin och skämten inte går fram, och
> folk tolkar det på annat sätt än vad du tänkte då
> kanske man skall tänka på hur man framställer det
> man vill ha fram.
> Text är ju ett otroligt bra medium att bli
> missförstådd, feltolkad och snedciterad i. Eller
> bara att man halkar på tangentbordet och och det
> man tänkt framställa blir helt annorlunda när man
> läser det.
>
> /Mattias
>
> http://www.ettannatlopp.nu - mtb för äventyrare
>
> M+(M--) x++ s++ f c fs++ H+ S+ Ba+++ Bd Bo V++++
> ww-- Mt Mu Pt--->----

Den dagen då ingen förstår min ironi och mina skämt skall jag fundera på det. Men tills dess så fortsätter jag vara en individ som både tänker och gör det som gör mig till den jag är.=)

Tillbaka
Topp