[Sloppy Delsjön] Onsdag 19/8 18.00

cactuz

Aktiv medlem
Samling vid Franssons såklart.
2-3 timmar i borde vi hinna med i den oförlåtliga terrängen innan mörket lamslår oss.

Snitthastighet: långsammare än "Leo-tempo"

Nu kör vi!

Låter ju lagom med en sloppy-tur på onsdag efter morgondagens leo-tur och dessutom ska det bli fint väder :) jag är på

Ska se om jag hinner/orkar/kan för det är inbokat en tur i Ängårdsbergen mitt på dagen, men är jag inte helt slutkörd så kommer jag!

Virusko skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur länge/ långt kommer ni att köra?

Jag och två till kommer dyka upp.

Virusko skrev:
-------------------------------------------------------
> > Hur länge/ långt kommer ni att köra?

Vi kör så länge/långt som folk tycker det är roligt!

Jag räknar med 2-3 timmar, det börjar ju skymma allt tidigare nu så vi kan inte hålla på så mycket längre utan lampor.

Tack för ikväll allihopa.

Sex stycken blev vi, och som vanligt så började Mary med sina sexistiska krumbumballe-skämt redan vid Franssons och sedan var det igång.

Uppe vid Skatås där jag tänkte vi skulle köra en bit på MTB-banan så var det någon sorts tävling, varav vi hamnade mitt i junior-heatet tydligen... det är väl onödigt att tala om hur grymma vi var när vi krossade allt motstånd i tävlingen!

Det blev slutligen då mer eller mindre transport till Nedre mastslingan och därefter transport till SvartVita som vi tog hela vägen bort till elljusspåret öster om getryggen och sedan transport på det till Golfbaneslingan som vi körde ner till Bertilssons för att sedan rulla hem.

Det blev mera en easy-tur än sloppy, jag vågar inte satsa fullt ut förrän jag har knäskydd då minsta lilla kollision mellan knä och ram gör otroligt ont fortfarande.

Ja tack för ikväll! Det var precis som pow skrev, ett riktigt mystempo. Jag längtar redan ut i skogen igen.
Men imorgon blir det motordriven enduro istället.

Oj, blev en heldag i sadeln verkligen, men lite impad att komma hem och inte vara helt slutkörd trots att det var en tur i ängårdsbergen på förmiddagen.
Kommer man bara över "de mentala spärrarna" i rätt doser, så ska de nog gå bra det här.

Mvh
Johan "Sist i kön"

Jepp - mystempo vilket är lagom för mig som aldrig verkar bli snabb&grym...
Tack alla och speciellt cactus som visade vägen (även om du ger mig dåligt rykte med ditt sladder om mina (ok ja lite enkelspåriga) skämt... ;-))!

Tillbaka
Topp