[Sloppy-goes-hardcore-ride] Inställt!

Cakeman

Ny medlem
Längtan till Sandsjöbacka har blivit för stor:
Det blir en stor portion cykling där på söndag om någon skulle ha lust att hänga på. Vädret ser lite...ostabilt ut så jag bygger in en hel del flexibilitet i rutten. Är det fint väder och pigga ben så är målet:
Sisjön->Oxsjön->Sandsjöbackaleden söder till Kyrkbyn-Dala. Matrast på parkeringen-> Norrut Runt Sandsjön->Sandsjöbackaleden Norrut->Gul Slinga->Torrekullaleden->Sisjön.

Reservplaner: Endast Torrekullaleden. Avstigning Kyrkbyn-Dala och transport till Kakbuffén på Nordgården.

This is no fart ride. The goal is to make the distance, and as the terrain is technical at some places the pace will be slower to prevent bonking.

Som sagt, tempot kommer inte bli "happy-ride", men man ska inte underskatta distansen och överskatta sig själv. ;-) stora kamelbaken och ett familjepack Snickers i ryggan alltså. Stoppet är tänkt att vara lite längre för att fylla på depåerna för hemvägen.
Game? Sign up här så reiseleiter vet och slipper cykla ensam.
Gut, ja?

full3.jpg ht=100

Senast redigerad av en moderator:
Inte helt omöjligt att jag hakar på, är nyfiken på området då jag aldrig har cyklat där tidigare. Dessutom måste jag få upp konditionen igen efter sommarens alla partyn ;-)

Skall ner till Varberg och köra delar av Bockstensturens sträckning. Måste bestämma mig om jag ska köra eller inte...Vill ju inte bli XC-svetto men det kanske jag blev nu ändå....fasen

Cakeman skrev:
-------------------------------------------------------
> ett familjepack Snickers i ryggan alltså.

Vad var det vi sa om snickers...
aja baja :)

0range skrev:
> Cakeman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ett familjepack Snickers i ryggan alltså.
>
> Vad var det vi sa om snickers...
> aja baja :)

Ja, mamma. ;-)

Det är rätt långt. Ner till Kyrkbyn är det enligt kartan 2.7 mil. Det krävs en rätt så jämnstark grupp för att motivera sig till att vända och cykla norr ut igen. Som vanligt på Sloppy-rides så är det majoriteten som bestämmer tempo och längd. Det är gratis parkering vid scoutgården Sisjön, och oavsett om det blir asfalt eller inte tillbaka så kommer vi passera i närheten

Aj doo, hade hoppats på lördagen. Blir lite ölande på stan lördag kväll nämligen. Får försöka hålla det på lagom nivå så att man är fräsh till söndagen. Har dock svårt att dricka långsamt.

Man blir tung i huvudet av Snickers!! No good!
dad_snickers.jpg

För oss som inte är "alltid redo" och aldrig fick ha en scarf runt halsen, var ligger scout
gården please?
Är det mesta stigar eller är det massa grus?

Ps: Vet du vägen kakan? fundersam efter vad du sa igår, sitat: följ alllldrig mej, jag väljer alltid fel väg.

Ha ha, jag syftade på att jag två ganger hade 25 pers efter mig på fel stig. I Torrekulla kan jag djupet på varje lerpöl. Men, tyvärr måste jag sätta ett frågetecken framför turen. Fästingbett från igår är rejält dåligt. Spikar imorgon.

Har kört den sträckningen i happy ride tempo ett antal gånger, då tar den rundan ca 5-7 timmar. Med lite regn på det hela så kommer ni nog ner till Kyrkbyn dala(enkel väg) på 4-5 timmar i sloppy tempo. :-)

/Leo

Stämmer bra Leo. Det tog 3.5 timmar sist i blötan enkel väg. Lite lugnare tempo och stopp för mat så är det nog inte helt illa uppskattat. Ha ha , nu har vi skrämt bort resten av gänget...du är välkomen Leo. Inte lika snabbt som du är van vid men jäkligt kul!

Men!!!???? Jag jobbar ju! Nåja, kanke lika bra ändå. Verkar som om min höft är 30 år äldre än resten av mig, så jag har fått order om att inte cykla alltför lång tid eller för intensivt/snabbt (och givetvis inte båda i kombo!). Blä :(
Ha en trevlig tur iaf! /Carl

Jäklar alltså! En favorit i repris.
Jag vill iofs minnas att jag inte var så tuff på slutet sist, jag gnällde inte så mycket men sen vart det soppatorsk och jag kunde inte ens trampa platt asfalt längre. :/
Dessutom befriade Thompa mig ifrån hemresan så frågan är hur det går utan den räddningen... Om jag inte fegar ur lovar du då att ta med raketbränslet som räddade mig sist Kakan? ;D

Nenja, du hade ju 2.5 mil asfalt i benen innan också. ;-) vi ska ha kul och flytta lite mentala gränser- inte lida, är målet. Skog är roligare än asfalt men gruppen avgör hur långt vi orkar.

Det blir coolt det var ett tagsen jag körde en "mastodont" tur. Det är alltid skoj att se hur mycket man orkar speciellt i trevligt sällskap.
Nenja oroa dig inte, skulle vi dö helt så kan jag alltid ringa
en ambulans som levererar till dörren, Så det löser sig alltid.

MEN VAR LIGGER SCOUT GÅRDEN, JAG KUNDE INTE FÅ UPP BILDEN.

Mindre än ett dygn kvar. Dags att börja ladda. Har fått rapporter om att stigarna är lagom leriga och sköna. Syns imorgon.

Det ser ut som att vi kommer ett team på 3 man och jag lovar att köra lika hård vattenreserv denna som förra gången. ;D

Jag har också vilat mig i form tror att benen kommer att vara i bra skick.
Det skall bli jädrigt skoj att få test på dessa helt nya (för mej) stigar.

Ledsen grabbar och flickor; mycket för att behöva ställa in turen med på kort varsel men mest för att cykeln är död. Hittade precis en spricka i toppröret på sämsta ställe. Cykling var nog helt enkelt för kul för att vara en längre tid. Ledsen, förbannad och uppgiven är bara förnamnet. Hoppas ni får en go tur! Jag kommer upp till sisjön vid 10 på stadscykel ifall någon missat tråden.

3 månader gammal cykel och livstids garanti- det borde ordna sig innan årsskiftet. Nu blir det grav-kwak och bitterhet ikväll istället

Fy vad tråkigt! Men eftersom att du har garanti så hoppas jag att du får ut en ny!
Kommer att tänka på dig, När jag tar en tur imorgon i Delsjö området, blir det nog.
Måste ta en tur nu när man har vilat sig i form. Kanske miche kunde visa några stigar i Paradiset?

Cycling must go on.

Ps!Jag tar en grav-hof för din ram ikväll.

Jag tänkte kanske vid 11 tiden köra bort mot delsjöarna tar svart-vit tror jag det är
sedan kanske blueberry och så att jag kommer på grön-vit sedan om jag orkar tar jag bohusleden
ut till jonsered. Men Jag är öppen för andra förslag.

Har aldrig hoppat utan bara kört under normala förhållanden i göteborg. Visst, cykeln har ju gått ett par mil men mer än 3 månader tycker jag är rimligt. Om sanningen ska fram så har jag aldrig haft så mycket problem med något annat jag ägt (eller lagt så mycket pengar på underhåll). Känns som det var en tidsfråga innan det hände. Deppigt som fan att cykelsäsongen tog slut såhär tidigt och på det sättet.

säsongen är inte slut än köp en billig ram eller en begagnad ram och flytta över komponenterna
tills du har fått en ny ram på garantin.

Ryck upp dig kakan det löser sig på ett sätt man inte kan förstå men det löser sig alltid till slut.
sedan kan du bygga en cykel av den ramen och ha en vinter bike och slippa massa vinter slitage på
den nya ramen.

Cakeman skrev:
> Har aldrig hoppat utan bara kört under normala
> förhållanden i göteborg. Visst, cykeln har ju
> gått ett par mil men mer än 3 månader tycker
> jag är rimligt. Om sanningen ska fram så har jag
> aldrig haft så mycket problem med något annat
> jag ägt (eller lagt så mycket pengar på
> underhåll). Känns som det var en tidsfråga
> innan det hände. Deppigt som fan att
> cykelsäsongen tog slut såhär tidigt och på det
> sättet.
>
Det är helt orimligt att den har spruckigt efter 3 månaders normalanvändning. Vad är det mer som har strulat?

Även om det verkar dystert just nu så finns det en lösning skall du se.

Peter Hansen: Släng ihop en Happy Easy Tur i Delsjöområdet. Beroende på hur vädret blir så kan jag tänka mig haka på en kortare tur (ca 2 timmar) Delsjöområdet, dvs om det blir soligt (håller på och lär grabben att simma). Om det blir regn el motsv. drar jag till Paradiset och letar efter goa utförlöpor.
Jag avlägger status imorgon. Annars verkar rundan trevlig som du föreslår.

Surt Kakan! Att det ordnar sig behöver du inte oroa dig för, hoppas bara det ordnar sig fort så du kan komma ut och hojja igen!

Peter Hansen: Jag hoppar av idag, får passa på medan grabben är intresserad så det får bli "Pappa Miches" simskola hela dagen idag. Ha trevlig tur iaf.

Jag var uppe vid Sisjn klockan 10.00 och där var tomt. Skönt att ingen missat att det var inställt i alla fall. 8 mil asfalt känns i benen det med ;-) Hoppas ni hade det gött på annat håll.

så kakan du har gått över till den andra sidan för ett tag, och piska asfalt på racer?
Vad har du för racer, jag funderar på att skaffa en som kompliment träning till Mtb

Kakan, vill du låna en Specialized FSR-ram i medium av mig? En snabb koll med Duells att det är ok att flytta över delarna bara så är du i business igen?

Kram,
Kent.

Tillbaka
Topp