[Sloppy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons,Onsdag

Dick

Medlem
Dammar av ett gammalt beprövat koncept med sloppyride, blir en lugn å fin kvällstur med fokus på teknisk å brötig cykling. Ingen stress i onödan å ingen frånkörd och bortglömd i mörkret.

Räknar med att vara tillbaka vid Frasnos senast 20.00.

/D

Anders (?) dök upp med pigga ben och jag lurade med honom på en runda runt älgarna där han oturligt nog lyckades slå knät i styret så illa att vi fick avbryta och rulla hemåt. Trots allt fick vi en fin runda på 1.30 i skönt tempo men det var ruskigt halt på rötter och sten denna kväll.

I sann svettoanda kommer här en GPS log som inte säger så mycket:)
staticmap.JPG ht=400

draw.JPG ht=250

Nästa onsdag blir det nog en runda 18.30.

//Dick

Senast redigerad av en moderator:
tack för turen, synd med det tidiga avbrottet men det var kul med, för min del, nya stigar.

Kan du få ut höjdmeter från sportstrackern?

PS. André var namnet

Jaha, då var man hemma efter en ofrivillig ensamcykling i Delsjön. Ni gav er verkligen av på minuten. Jag kom fem minuter senare och vips var ni borta. Jag trodde ni hade kört mot Skatås, så jag satte fart med en gång. Men där var ni inte.
Jag ser på er tur att ni körde innervägen, så jag såg inte er när jag kom nerifrån Delsjövägen.

Nu vet jag i alla fall att jag inte hittar i Delsjön. Det blev många häststigar och genande över släta gräsplaner (typ golfbanor).

ahh tråkigt att vi missade dig Robert, inte särskilt sloppy att lätta ankar på utsatt tid... lovar att skärpa mig till nästa gång :)

Dick: Skall du börja dra i sånna här turer framöver? Jag skall försöka att haka på dessa i sådana fall.

EDIT: Det ser jag ju på ditt inlägg ovan ;-) Mycket bra initiativ iaf. och framför allt filosofin att vänta på alla!

Senast redigerad av en moderator:
den verkar vara rätt skaplig nokias sportstracker, men behöver det göras höjdkalibrering på den? Att vi var drygt 200moh idag är väl inte så troligt.

Lite nytta fick jag i alla fall. Trött i benen blev jag. Skall nog inte cykla hemifrån nästa gång. Det blir 2 mil extra och man är rätt seg när jag kommer fram. Inte värst sloppy det heller.
Jag får göra ett nytt försök en annan gång.

Tillbaka
Topp