Slutfikat i Norberg? Nej, återinvigning 7/5 2017

Minns en vårvintrig 20-milare från Västerås för ett antal år sedan.
Vid vändpunkten smällde jag i mig en kebabrulle på 2 minuter. (har slutat med kebarullar på randolopp)
Den (rullen) påminde sig påtagligt om att den inte ville vara kvar när jag panikrusade in på den rosendoftande bekvämlighetsinrättningen bakom den avlutade spegeldörren, som jag höll på att riva för att få av mig jackor, bibar och ANNAT.

Frågan är om jag är välkommen igen...

Fjärdebrunn sa:
Vid vändpunkten smällde jag i mig en kebabrulle på 2 minuter. (har slutat med kebarullar på randolopp)
Den (rullen) påminde sig påtagligt om att den inte ville vara kvar när jag panikrusade in på den rosendoftande bekvämlighetsinrättningen bakom den avlutade spegeldörren, som jag höll på att riva för att få av mig jackor, bibar och ANNAT.

Men hallå... en kebabrulle är bara ok på 400k brevets eller längre. 200k tillåter bara lättare fikapauser, eventuellt mumiebulle på statoi... förlåst cirkel kå.

Är det månne så att de nordligare boende randonnörena har en lite mer utvecklad fikakultur på sina turer (alternativt är så mesiga att de inte ens klarar en sketen 20-milare utan massivt intag av massa mat)? ;-)

Fjärdebrunn sa:

om det var Pizzerian i Horndal (Amigo) så är jag förvånad att det tog såpass lång tid innan warpcore eject.

Den här händelsen skedde på den tiden som lunchfikat på vårturerna självklart innehöll Pizza.
Ståfika på bananer och drickyoghurt är ju under all kritik.

Som av en händelse går en 20-mil brevet från Västerås den 13 maj. Fin-fika i Norberg igen.

Samma dag har vi en ny fin grus 20-milare. Den har dock en annan höjdpunkt.

Jag märkte att det var väldigt olika syn på matintaget på Södertäljes grusbrevet i höstas. Vissa beställde in en snabb varmkorv och tittade på pizzaätarna som om de vore ufon. Rando är synonymt med mat man njuter av, om jag får bestämma. Den där pizzan halvvägs in i rundan kan jag se fram emot typ en vecka innan...

Har ju blivit en och annan pizza på randoturer. Ofta har jag dock känt att det egentligen skulle varit bättre med en halv än en hel pizza då en hel pizza lätt blir en stor degklump i magen.

Hinner dom göra klart?!?

IMG_20170423_161107_062.jpg

När jag var liten hörde jag en låt på radion där refrängen gick ungefär

Alla är släkt
med Engelbrekt
här i Norbergs kommun

Någon som vet något?

Kom förbi Norberg igår på Västerås nya 400km, Norrlands inland, det såg ut som att de förberett sig för en ordentlig anstormning. De tycks ha haft rätt för sig.

Ståfika på coop var inte riktigt samma sak ...

Fan vad kul att de har byggt upp det igen! Jag har aldrig varit där men har förstått att det är legendariskt, så det får bli ett besök snart. :-)

Desto tråkigare att ett av mina favorit-cykelfik, Café Silltruten i Vaxholm, verkar ha slått igen. Stor besvikelse på dagens Vaxholmsrunda, det blev wienerbröd och automatkaffe i pappmugg på Pressbyrån istället. Hoppas någon tar över caféet men det blir väl någon jävla juicebar där istället... :-(

Tillbaka
Topp