Sminka en gris [skryttråd]

LilleNo

Aktiv medlem
Pendlaröket nypimpad inför veckans pendling. Nya bromsar, handtag, vajrar och sist (men inte minst) styrlinda. Första ggn jag lindar styre, det gick lättare efter en starköl ;)
Pendlingen kommer att bli ohyggligt mycket snabbare, snyggare & bekvämare!

Förr:
image.jpg

Nu:
image.jpg

Ja, snyggt.
Funderar nu faktiskt också på att sätta tillbaks växelspakarna på min gamla, en gång singlifierade Centurion? Jag menar, det är ju 2013 trots allt...

@Robert-san: Jepp, man ska inte underskatta nya prylars betydelse ;-) (vänta bara tills du får hem tubhjulen)

Det blev faktiskt lite drygt med gamla torrspruckna hoods som man behövde fippla med varje gång jag bytte handgrepp och den gamla styrlindan var inget under av ergonomi direkt.

@GurraG: Trodde att jag var i princip ensam om denna cykel, kul att se att det finns fler exemplar.

Dessvärre har jag inte vårdat mitt exemplar så värst bra, ytrost lite här & där & styrröret har rostat ihop permanent med gaffeln (inte ens en luttrad gammal racermek kunde rå på den). Men den får hänga med så länge inget större haveri inträffar.

Förresten, är dess hojar värda någonting öht?

Senast ändrad:
GurraG skrev:
-------------------------------------------------------
> Fincykel, jag har två Stella Veneta hängandes i
> garaget:
>

Två(!) Ser ut att vara lite olika utväxling, men det är säkert inte därför?

NiclasY skrev:
> GurraG skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fincykel, jag har två Stella Veneta hängandes
> i
> > garaget:
> >
>
> Två(!) Ser ut att vara lite olika utväxling, men
> det är säkert inte därför?

Den översta är en av mina gamla cyklar. Egentligen är det en omlackerad (av sponsorskäl) Bianchi.
52/42-klingor.

Den undre, som är en äkta SV, körde @PG på som U-klassare (idag P15/16), 47/42-klingor (ungdomsutväxling). @PG vann tempoloppet U-SM 1985 med den hojen, möjligen även 1984 i Mjölby (minns inte om det var på denna eller en annan SV).

@GurraG

Vad är det för rör på den riktiga Stella Venetan?

Intressant med den omlackerade Bianchin, vad är bakgrundshistorien bakom det? Jag förstår sponsorsjälen, men var inte SV tillräkligt bra?

GurraG sa:
NiclasY skrev:
> GurraG skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fincykel, jag har två Stella Veneta hängandes
> i
> > garaget:
> >
>
> Två(!) Ser ut att vara lite olika utväxling, men
> det är säkert inte därför?

Den översta är en av mina gamla cyklar. Egentligen är det en omlackerad (av sponsorskäl) Bianchi.
52/42-klingor.

Den undre, som är en äkta SV, körde @PG på som U-klassare (idag P15/16), 47/42-klingor (ungdomsutväxling). @PG vann tempoloppet U-SM 1985 med den hojen, möjligen även 1984 i Mjölby (minns inte om det var på denna eller en annan SV).

Visserligen gammal tråd, men jag chansar; Jag har precis köpt en Stella Veneta och undrar om du har kvar dina två Stella Veneta? Ser ut som om dina har Campa Super Record? Vem var denna PG som vann tempoloppet U-SM 1985?

Bilagor

• 45920B90-CAEB-4936-B5E9-B42DA890CEDA.jpeg
    45920B90-CAEB-4936-B5E9-B42DA890CEDA.jpeg
    81.5 KB · Besök: 76
Ser ut som en som just låg på Blocket för 2500kr, grattis!

Allegrina sa:
Visserligen gammal tråd, men jag chansar; Jag har precis köpt en Stella Veneta och undrar om du har kvar dina två Stella Veneta? Ser ut som om dina har Campa Super Record? Vem var denna PG som vann tempoloppet U-SM 1985?

Helt riktigt! Säljaren trodde att en tidigare ägare hade vunnit något slags SM (ungdoms-) på denna. Ville därför se om det fanns någon koppling.

Tillbaka
Topp