Snabbfråga Santini CX Power

Jag tycker de är kalasbra.

Min sambo tycker nog detsamma eftersom hon "lånat" ett par av mig det senaste året.

Ett tips är att köpa när det är höstrea på Cykelcity, de brukar kosta runt 400 då.

/Ola

Jag använder Santini CX och tycker att det är en kalasbra byxa. Slitstarka, håller formen och blir inte slappa trots tvätt 4 ggr/veckan i över ett års tid.
CX Power verkar vara en ny typ av byxa som ska ge mer power enligt reklamen. Undrar ifall de funkar som de där trikåerna som tyngdlyftarna använder, som det krävs typ tre man för att kränga på.

/Anders

Jag skulle nog vilja vidhålla att jag märker skillnad på CX och CX power. Power känns lite mer kompakta med mer tryck runt benen. Dock inte som en tynglyftningsdräkt.

Jag vet inte om det går fortare med power, men dom känns lite bättre för min del.

/Ola

Gäller i och för sig inte "Power"-modellen:

En söm var missad på mina nya Santinibrallor men jag sydde ihop istället för att krångla. Nu har en annan söm gått upp. Tycker även att komforten minskar efter ett halvår. Kanske inte så konstigt om man använder byxorna ofta. Betyg 4 av 5.

Äger två par Santini, dock Oltre serien - som CX men annat skinn. Äger även massa andra grejer av dom typ arm/knä-värmare osv, och får generelt säga att kvaliteten är sådär. Sömmar är ofta inte sydda ordentligt och går upp utan orsak, dock har detta inte hänt på något kritiskt ställe än så det spelar egenligen in så stor roll. Dock är väl mitt intryck att de är bra byxor/kläder, om än med tveksam kvalitet.

Ett par har gått upp i arslet där skinnet är ihoplimmat med byxan (oltre är ju lite speciella iom att "byxan inte fortsätter över skinnet" som är brukligt) så man blottar lite skinka, men va f*n, vill nån se så låt dom. Ytterligare en anledning till att anse kvaliteten som tveksam.

Tilläggas skall väl att samtliga (!) Santini plagg har släppt i någon söm (utan uppenbar anledning). Särskilt dåligt (fast)sydda verkar "antislipmuddarna" vara.

Ps. Byxorna töjer sig, men återställer sig själva vid tvätt...

Tillbaka
Topp