Snapphaneturen 2015

Snapphaneturen 2015
AlexanderLapajne skrev:
-------------------------------------------------------
> Heldämpat var bra på nya banan

Heldämpat var bra på hela banan! ;)
Grymt fint arrangerat som vanligt! I denna skaran är ju min tid på 4.14 väldigt blygsam, men jag är helnöjd ändå! Kul var det iaf, oxå fick jag en kram av Jenny W!! :)

Snapphaneturen 2015
Under milslånga rotmattepartier på loop 2 fantiserade jag om heldämpade fatbikes, men i övrigt var det en magisk bana, och loop 3 var verkligen en riktig benknäckare tillika upplevelse. Kom in en bit under 4h trots att jag tappade glasögonen under loop 3 och fick springa runt och leta dem, och trots att mitt högra lår var nära att krampa med 2-3km kvar (riktigt elak backe på slutet!).

Snapphaneturen 2015
Fulkinesen skrev:
> Fanken vad kul det ska bli!

Fanken vad kul det var! :D

Körde bara korta motion, men det räckte. Mitt pulsband fick fnatt och visade 243 hela tiden, så det hade jag inte så stor nytta av. Camelbak-ryggan däremot hade jag väldigt stor nytta av... Fulldämpat hade klart varit en fördel på de stötiga partierna i skogen.

Senast ändrad:
Snapphaneturen 2015
Körde 60km, va jobbigt det va!
Återhämtade mig aldrig efter upp och ner i ravinen loop 1, blev att bara ta mig i mål.

Proffsigt arrat, helt klart mycket stig, längtade stundtals efter grusvägar.

Snapphaneturen 2015
Sveriges roligaste långlopp - egentligen ett 60 km xc-race med tanke på banan. På andra loopen funderade jag på om det nog inte hade varit bäst med en endurohoj...:)

2 tim 56 min blev det iallafall med 29er hardtail. Rocket ron 2.25 fram / Thunder Burt 2.25 bak, 1.3 bar och slanglöst.

Snapphaneturen 2015
Instämmer i hyllningskören: Fantastisk bana, även om jag också suktade efter FS under loop 2...
Men tredje loopen bjöd på belöning efter de smått slitiga uppförsluten: Kanonfina slingrande stigar som löpte på utför berget!
I'll be back!

Senast ändrad:
Snapphaneturen 2015
Mitt första Mtb lopp då jag skaffa Mtb för 4 veckor sen, kommer garanterat bli fler nu :)
Tänkte att Lvg träning som jag börja med förra sommaren skulle räcka men det var precis, satan vad slitigt det var, backarna tog ju aldrig slut kändes det som hehe
Var väldigt bra skyltat vart man skulle och depåerna funka allt snabbt och smidigt för mig ialf.
Kommer garanterat cykla det nästa år och kan nog kapa en del tid på att bli mer säker nerför stigarna, släppade bakhjulet konstant kändes det som haha
Blev långa rundan och 4.07

Snapphaneturen 2015
Apropå kuperat, det verkar blivit ungefär lika många höjdmeter som ex FMT som är känt för att vara backigt...

Den där grusbacken tillbaka upp mot trädhuset var riktigt het i medvinden.

Snapphaneturen 2015
Nisse 40+ skrev:
> AlexanderLapajne skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heldämpat var bra på nya banan
>
> Heldämpat var bra på hela banan! ;)
> Grymt fint arrangerat som vanligt! I denna skaran
> är ju min tid på 4.14 väldigt blygsam, men jag
> är helnöjd ändå! Kul var det iaf, oxå fick