Snart är det vinter!

Snart är det vinter!
Vic skrev:
-------------------------------------------------------
>

Hahaha, ja vafan lås den här tråden ett tag. Jag frysar bara av att titta på bilderna...
 
Snart är det vinter!
Nu har jag börjat att se fram mer och mer inför vintern. Det är Härligt!
Ska även snart beställa tre par nya Fischer skidor me, och dom ska invigas i Bruksvallarna v. 47:D
 
Snart är det vinter!
Vintern suger.
 

Bilagor

  • icebike-IMG_3387small.jpg
    icebike-IMG_3387small.jpg
    21.5 KB · Besök: 33
Snart är det vinter!
Första laddningen lampor på väg från DX, prisjämförelser av dubbdäck pågår, pendlaren utrustad med nya reflexer. Förberedelserna inför vintern är under kontroll.

Och bara för att ingen nämnt det än: skoterspårscykling!

vinter.jpg ht=494
 
Snart är det vinter!
Källis skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänk om det ändå kunde bli vinter någon gång
> så man fick nöta...
>
> mil efter mil på frusna vägar med
> vintercrossen...

Åh, nu blev man ju nästan sugen på vinter. Fina bilder!!
Vad är det för cross egentligen, såg riktigt tjusig ut?
 
Snart är det vinter!
Källis skrev:
> Tänk om det ändå kunde bli vinter någon gång så man fick nöta...

En och annan extremt mustig bild där. HDR-foto eller något annat trick för att få till det här?

file=108007
 
Snart är det vinter!
garpa skrev:
-------------------------------------------------------
> en sak som är viktig att komma ihåg när man
> cyklar på vintern är att inte slicka på ramen.

Det går väl bra om det bara är en kolfiberram, lär smaka lakris !
 
Snart är det vinter!
garpa skrev:
-------------------------------------------------------
> en sak som är viktig att komma ihåg när man
> cyklar på vintern är att inte slicka på ramen.


Alltid lik svårt o komma ihåg de..
Tur ja alltid har camelbacken me vatten redo!
 
Snart är det vinter!
file=107819


Bilden måste ju finnas med på sida två också, för alla vet ju att det är så det ser ut som mest. Spelar ingen roll hur många perfekta vinterdagar man visar foton ifrån. ;)
 
Snart är det vinter!
erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Källis skrev:
> > Tänk om det ändå kunde bli vinter någon
> gång så man fick nöta...
>
> En och annan extremt mustig bild där. HDR-foto
> eller något annat trick för att få till det
> här?


Inte HDR, men ett par lager med nivåer, kurvor och kontreast i CS3.



Stampe skrev:
-------------------------------------------------------
> Källis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tänk om det ändå kunde bli vinter någon
> gång
> > så man fick nöta...
> >
> > mil efter mil på frusna vägar med
> > vintercrossen...
>
> Åh, nu blev man ju nästan sugen på vinter. Fina
> bilder!!
> Vad är det för cross egentligen, såg riktigt
> tjusig ut?


Cannondale cyclocross 1000 disc

hmtb_090907_CIMG0595.jpg ht=544




//Källis
 
Snart är det vinter!
Nissen skrev:
-------------------------------------------------------
> Stumpy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nissen: Såg du om någon tysk hade några
> Völkl
> > Tigershark billigt?
>
> Det närmaste jag hittar är ett par 10 Foot.
>
> Inte helt rätt men bra pris i alla fall! :-)

Beställt. Slet mitt hår igår när jag satt och valde mellan 175 och 182 cm, men jag tror att det blir bäst med 182 cm till min vikt på 83 kg och längd på 183 cm. Gillar hög fart och kraft i svängarna.

Hoppas att både skidorna och vintern kommer snart, så att jag får provåka lite.
 
Snart är det vinter!
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Beställt. Slet mitt hår igår när jag satt och
> valde mellan 175 och 182 cm, men jag tror att det
> blir bäst med 182 cm till min vikt på 83 kg och
> längd på 183 cm. Gillar hög fart och kraft i
> svängarna.
>
> Hoppas att både skidorna och vintern kommer
> snart, så att jag får provåka lite.

Grattis!

Mina Fisher RC4 Worldcup RC i 175cm dök upp i torsdags. Satan vad snabba de var på att leverera!

Så, nu finns ett par Fisher RC4 Worldcup SC 165cm med racebindning Z17 till salu för en billig penning om någon vill ha ett par riktigt svängiga pisträsers. Körda på i bara typ 10 dagar. Riktigt fint skick!

PM:a vid intresse.
 
Snart är det vinter!
garpa skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är på jakt efter ett par feta offpistlagg.
> Nån som har koll på vad som är hetast i år?

Salomon Rocker så klart!
 
Snart är det vinter!
Nissen skrev:
-------------------------------------------------------
> Salomon Rocker så klart!

Jag tror jag ska satsa på prov-åkar-helgen i Åre i år. 10-13 december.
 
Snart är det vinter!
Nissen skrev:
-------------------------------------------------------
> Stumpy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Beställt. Slet mitt hår igår när jag satt
> och
> > valde mellan 175 och 182 cm, men jag tror att
> det
> > blir bäst med 182 cm till min vikt på 83 kg
> och
> > längd på 183 cm. Gillar hög fart och kraft i
> > svängarna.
> >
> > Hoppas att både skidorna och vintern kommer
> > snart, så att jag får provåka lite.
>
> Grattis!
>
> Mina Fisher RC4 Worldcup RC i 175cm dök upp i
> torsdags. Satan vad snabba de var på att
> leverera!
>
> Så, nu finns ett par Fisher RC4 Worldcup SC 165cm
> med racebindning Z17 till salu för en billig
> penning om någon vill ha ett par riktigt
> svängiga pisträsers. Körda på i bara typ 10
> dagar. Riktigt fint skick!
>
> PM:a vid intresse.


Snabb leverans kan jag hålla med om. Beställde i söndags och för en stund sedan dök skidorna upp.

Ett par Black Diamond Arc Angel (~180 cm), som har gått med alpinbindningar (Salomon 997) de senaste åren, finns om någon är intresserad. De har varit jättemysiga att kasa runt i barnbackarna med.
 
Snart är det vinter!
Det kan jag tänka mig :) De som går på freestylegymnasiet brukar om inte annat vara grymt snabba på att bygga hopp så fort det kommit lite snö.
 
Snart är det vinter!
I natt var det minusgrader för första gången här hos mig för den här vintersäsongen. -0.3°C är kanske inte vrålvinter, men under nollan likväl! :D

Ska bli ett par minus i natt, enligt yr.no.
 
Snart är det vinter!
Bara narras ju! Dammarna och sjön har haft tunnt med is i omgångar, men inte hjälper det inte...
Nu har man dubbdäck på bilarna, bara för att slippa stå i snöstorm och byta dem, en gång. Då lär det väl vara barmark fram till Juni istället.
 
Snart är det vinter!
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Första snön idag, det är fan tidigt för
> stockholm... Och fy fan va kallt.

Och va dyrt allting blivit!!!
 
Snart är det vinter!
Luleå:
Var ner med barnen till sjön igårkväll - isen låg då ca 4cm tjock, knakade under 87kg svältfödd familjefar. Till helgen blir det långfärdsgrillor!
 
Snart är det vinter!
Småtjärnar har börjat frysa i Ludvikatrakten. Igår plöjde jag igenom alla mina gamla skridskofilmer (efter att ha sett *micke*s bilder på Pitéälven. Förra året hade vi premiär 6:e november, hoppas på oktober i år. :D

Så här var premiären 2008:

 
Snart är det vinter!
MickeS skrev:
-------------------------------------------------------
> Luleå:
> .... knakade under 87kg väldeffad familjefar. Till helgen blir det
> långfärdsgrillor!

Jag kanske kommer och besudlar din sjö på lördagsmorgonen, om jag hinner bli frisk.

/Magnus
 
Snart är det vinter!
Och jag har precis beställt ny skidutrustning

Voile Insane toppturs raketer med Voile Switch back telisbindningar, nya hudar blev det också.

Breda lätta och helt underbara

skall surfas ned för fjälltopparna i vinter!
Hörde att Romsdalen (trollstigen har 1,5 djup snö)
Längtar.....

Over and
Fredrik

SNC00083.jpg ht=240

INSANE18308_article.jpg ht=145
 
Snart är det vinter!
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte bara påminna er, är alla redo?

Nu kan jag lämna vänta-på-paket-tråden och posta här istället.
294 dubb x 2 + P7 x 2 = Kom igen nu vintern, jag är redo!!

vinterprep1.jpg ht=413


vinterprep2.jpg ht=413
 
Tillbaka
Topp