Snitt ålder här på Happy?

Steelisreal skrev:
-------------------------------------------------------
> misströsta icke E-beth:-)
>
> villa, Volvo, vovve är inte till för alla
> skatta dig lycklig så länge du slipper och
> utnyttja den fria tiden.
>
> Det tar mycket tid och energi att komma ur det, om
> det känns fel(tro mig;-) )
>
> ha det
> Jan
>
> ja just det
> på MTB´n 11 år
> i passet 42,5
>
--------------------------------------------------
Aj aj...

Tänkte jag skulle hitta nån äldre än mig & du va närmast Steelis, detta beroende på vad du menar med 42,5 förstås?

Jag blir 43 om 2 månader, detta oavsett om jag cyklar eller inte! Förstår inte varför en 40+ inte ska få leka, jag leker mer nu än när jag var 10!

//Larsa

1986 köpte jag en Miyata Valley Runner och var då 38 år gammal. Sen dess har jag bara blivit yngre och är nu redo för rent pubertala dumheter på cykeln ;=)

kevlar: konstigt det där att både du och jag är 18. Du ör född 86 och jag 87. Hmm, ligger någon konspiration bakom det här tror jag nog! (Eller så är du bara född senare på året än jag...) :)

39 år, har viss ångest för att fylla 40. Det går liksom inte att skoja bort. Det låter ju bara patetiskt om man träffar någon som är 24, att säga, ja ja, jag är 40 men känner mig inte en dag äldre än 24 så du behöver inte vara rädd för mig, jag är lika trevlig som dina jämnåriga kompisar... I de flesta ungdomars ögon är man en gubbe och inget annat, i sämsta fall en gubbe som försöker se ung ut (jag pessimist, nä inte alls...)

Nåväl, köpte min första mtb 1992 men den köptes enbart för jag tyckte att mtb-cyklar såg coola ut. Den användes uteslutande i stan till och från fester eller till videobutiken på fredagkvällar när man hade druckit rödtjut och alltså inte kunde köra bil. För lite drygt ett år sen skådade jag ljuset och tog mina första skogsturer (till stor del beroende på info och tips från Happymtb, tack alla igen). Jag skulle dock bara med tvekan kalla mig för mtb-cyklist, det är fortfarande bara ett andrahands eller tredjehandsintresse. Det växer dock.

/Peter

Fyller 32år i september och har 6år på mtb och inne på cykel #3 och #4...
Ca 1,5år/cykel. Hmmm dyr hobby...

#1: TREK VRX 200 - Såg ljuset med en gungig fs. 99-01
#2: CYCLEPRO COMP M1 - Provade en kompis Rimfaxe och ville ha en rapp ht - sålde VRX'n. 01-05
#3: Cannondale Gemini 900 - Kände att "jag måste ha" när jag såg den. - Kärlek vid första ögonkastet. 03-
#4: Giant NRS - Köpte lös ram och flyttade över komponenterna från Cyclepro'n pga behov av mer komfort. 05-

...to be continued.

Du slår mig Larsa

Jag fyller 43 sent i Oktober.

Jag hinner nog leka mer nu än vad jag hann för 10 år sedan. :-)
Och gör det också.

ha det
Jan

>
> Aj aj...
>
> Tänkte jag skulle hitta nån äldre än mig & du
> va närmast Steelis, detta beroende på vad du menar
> med 42,5 förstås?
>
> Jag blir 43 om 2 månader, detta oavsett om jag
> cyklar eller inte! Förstår inte varför en 40+ inte
> ska få leka, jag leker mer nu än när jag var 10!
>
> //Larsa

30 varv runt solen har jag åkt. Började leka med MTB då -92, var då 18 år.
Tiden flyger... Det känns som det var igår som jag tog tåget från Nyköping (hrrm..tror jag var hemma från skolan och var "sjuk" den dagen) och drog ned till Sportson och tjackade en Centurion Commander för 4995 riksdaler på en tokrea. Den lokale cykel-nasaren i Nyköping skulle ha 9995 kronor för samma hoj.
Sen rullade det på och här sitter man nu, gravt cykelskadad ända in i märgen. Antagligen kommer man att sluta på hemmet i en rullstol med filt över knäna och sitta tok-krama sin gamla Manitou M4 och falla in i nostalgisk gråt om nån nämner Onza Porcupine...
Min gamle Centurion är för övrigt nästan kvar i livet, ramen, vevar och sadelstolpe lever fortfarande som pendlarcykel.

Jag fyller 40 dan före Lida och då tänker jag fira mig med att provköra en del av banan med ballonger på ryggen...OM jag ska köra Lida...inte bestämdt än.

Tja, det är väl 23 år och ett antal månader till. Fast ska man räkna mtb:n som födelsen, ligger jag fortfarande kvar och gallskriker i vaggan...

Fyller 33 i början av hösten, jag ref till samma länk http://happymtb.org/forum/read.php/1/1831 som McOla refererar till. Skulle vara kul att räkna ut medelåldern igen på en Happyist igen. I förra länken låg den på ca 32år, tror den har sjunkit något enstaka år tack vare fler medlemmar samt att variansen har minskat lite (min snabba uppskattning bara).

// Miche

Stisse skrev:
> ...och falla in i nostalgisk gråt om nån nämner
> Onza Porcupine...

=[ Vita Porcupine... Dropp, dropp, dropp... (Ej inkontinens. Nostalgiska tårar...)

:D

Hmm, helt plötsligt känner jag mig ganska ung, när jag ser åldrarna på övriga happyister - Jag är *hosthost* 30, btw. I alla fall i ett par månader till. ;-)

Stisse skrev:
> Sen rullade det på och här sitter man nu, gravt
> cykelskadad ända in i märgen. Antagligen kommer
> man att sluta på hemmet i en rullstol med filt
> över knäna och sitta tok-krama sin gamla Manitou
> M4 och falla in i nostalgisk gråt om nån nämner
> Onza Porcupine...

Kan tänka mig den rullstolen i så fall - Schwalbe Jimmy UST-däck, Magura Gustav-bromsar, SPV-dämpare på bakaxeln och en liten sigma monterad på ena armstödet? ;-)

Jag hade en bil av den årgången, ja den var bra.
Men den är bortbytt mot en nyare:-)

Ha det
Jan

E-beth skrev:
> 1979!!! BÄSTA ÅRGÅNGEN ;)))

34...
Hur fan gick det till?

Fast MTB födelsen vart 2002/2003
Efter en tur med Leo som sällskap och på hans Röda Univega. Du körde din gula på den tiden, Leo.
Fast allra första gången jag hängde med honom ut hade jag en Nishiki hybrid och då fick jag "åka" uppför Getryggen.

Det var ju snällt.

//Jubel

Edit: stava fel till MTB... snyggt.

Senast redigerad av en moderator:
Jubel: Ja, vad gör man inte för att konvertera gamla fotbollspelare till mtbcyklister... ;-)

Just ja, 33 fyllde jag 10 april, firade födelsedagen med en Happy Ride såklart, får tacka alla igen så här efteråt som var med och cyklade och sjöng! :-)

/Leo - lärde mig åka på bakhjulet någorlunda i vintras, 32år och 8månader gammal... ;-) Nästa grej blir manuals!

Leo skrev:
"lärde mig åka på bakhjulet någorlunda i vintras, 32år och 8månader gammal... ;-) Nästa grej blir manuals!"

Åh! Då finns det fortfarande hopp för mig alltså. Har bra balans, klättrar uppför de flesta backar, kan stå trackstand hur länge som helst - men cykla på bakhjulet: NÄH! Inte.
Måste hitta en bra undanskymd plats och börja träna nu då... Får knyta en kudde runt rygg och rumpa, sen påt bara!

Stisse: Jag kan fixa en Happy Wheelie Ride i sommar, bakhjulsåkaträning för nybörjare, vad sägs om det??? :-)

/Leo

Tillbaka
Topp